Zvukem byly obě písničky tak trochu mimo čas a prostor. I na zbytku alba hudební ambaláž především vytváří prostor pro hlas a často nesnadné a neočekávané pěvecké linky, které Tereza Černochová dokáže vystřihnout s lehkostí a bravurou.
ŠkrábnutíAutor: Tereza Černochová CD, 299 korun |
Pro desku je charakteristické pomalé tempo, postupné a nenápadné budování atmosféry a texty, které jsou sice v češtině, ale mají daleko k prvoplánové srozumitelnosti. Na hudbě i na slovech je patrné, že album produkoval Roman Holý. Jeho rukopis je čitelný i mimo funky rytmy, na které však taky dojde, a není náhoda, že i poetické výhybky a skoky připomínají kapely z jeho klanu, do nějž Černochová už několik let patří.
Aniž by to působilo nepatřičně, je na první poslech těžké říct, proč Černochová v refrénu singlu Podplouvám dokola opakuje zrovna slovo plejtvák. Písničky na jejím albu se posluchači otevírají postupně až po několika posleších. A to hudebně i textově.
Zatímco na pódiu Holý s Černochovou ve společné formaci G Point Hunters povětšinou vzdávají hold elektronické taneční hybnosti, desku Škrábnutí mnohem lépe vystihuje úryvek z textu písně Celá já, v němž se zpívá: „V sobě se celá já nimrám víc než dřív“.
Je to album introspektivní, bez větších rádiových ambicí. Možná zbytečně nenápadné. Ale vnitřně soudržné a s nečekanou atmosférou a skvělým zpěvem, který se Tereze Černochové konečně povedlo „obnažit“.