Rozloučení se bude konat v kruhu rodinném, sdělil ČTK kytaristův syn Ota Petřina, rovněž hudebník vystupující pod pseudonymem Marpo a bubeník kapely Chinaski.
Luboš Pospíšil: Petřinovo mistrovství je srovnatelné s Jimmym Pagem |
Ota Petřina je známý především ze spolupráce s hvězdami někdejšího popu, patřil však rovněž k nejlepším rockových kytaristů v Česku. Svůj vztah k rocku dával ostatně najevo vždy svým vzhledem - kvůli dlouhým vlasům, které odmítl ostříhat, nesměl za totality čtrnáct let vystupovat a pracoval pouze ve studiu.
Mezi Petřinovy největší autorské hity patří písně Nautilus, Motorest nebo Marilyn, Good-Bye.
Skladatel a kytarista Petřina vystudoval pražskou konzervatoř a poté se uchytil v hudebním divadle Rokoko a Tanečním orchestru Československého rozhlasu. Později hrál v doprovodném orchestru tria Golden Kids, tedy skupiny tvořené Martou Kubišovou, Helenou Vondráčkovou a Václavem Neckářem, pro které napsal své první písně. Poté několik let vedl Neckářovu doprovodnou kapelu Bacily.
Hudbu i texty psal nejen pro Neckáře, ale i třeba pro Petru Janů nebo skupinu C&K Vocal a Luboše Pospíšila. Roku 1983 se Petřina autorsky podílel na jeho první sólové desce Tenhle vítr jsem měl rád. Ta obsahovala i stejnojmenný hit, který dodnes patří k nejúspěšnějším Pospíšilovým písním. „Zejména pro kulturně orientované lidi byl Petřina zásadní pojem. A zároveň byl ve společnosti částečně nedoceněný,“ tvrdí Pospíšil.
Náročnější skladby pak zařadil na své sólové desky Super-robot (1978) a Pečeť (1983). V osmdesátých letech také napsal hudbu ke dvěma filmům.