Setkají se v ní s Nathanem Zuckermanem, který čelí své slávě: píše se rok 1969 a celá Amerika čte jeho skandální román Carnovský. Nemůže ani v klidu jet autobusem, aniž by se ho spolucestující ptali, proč si za utržené miliony nekoupil helikoptéru. Situace navlas stejná, jako když Roth vydal Portnoyův komplex. I on vzbudil nebývalý zájem, kritika střídala chválu a román se prodával ve velkém.
Jeden kritik dokonce napsal, že to, co udělal Warhol s výtvarným uměním, udělal Roth s židovskou literaturou - zbavil ji škrobenosti a zbořil veškerá tabu včetně sexuálních. Stal se slavným, ale podobně jako jeho hrdina, i on se musel bát: "Ve snech ublížených a ušlápnutých nahradila tvrdou ránu pěstí hlaveň náležité ráže."
Zuckerman zbavený pout vyšel v roce 1981 a The New York Times ho označily za akt kajícnosti. Nejde v něm o masu čtenářů ani o rozezlené kritiky, kteří Zuckermana obviňují z antisemitismu, sexismu, narcismu a snobství, ale mnohem víc třeba o jeho matku, kterou Carnovský těžce zasáhl. Když potom Zuckerman spatří zblízka smrt, uvědomí si mimo jiné, že i ženy nacpané do svůdných tílek jsou jen masem, které jednou bude tlít v rakvi.
Milovníci Rotha mohou doplnit sbírku, v Zuckermanovi zbaveném pout s podtitulkem V kolotoči slávy je vše, čím spisovatel přibíjí ke knize: kousavý humor, cynický přístup k životu, pochybovačné prozření i postavy na druhou, v nichž se proplétá autor, jeho hrdina autor a jeho hrdina.