ANKETA
Je v Česku je nadměrné množství sexuálně zaměřených reklam? - hlasujte ZDE
"Když jsem přijela do Prahy, byla jsem zděšena, kolik je zde urážlivých plakátů, které využívají žen v sexuálních pózách," řekla autorka expozice Beth Lazroeová.
Černobílé fotografie plakátů v pražských ulicích budou vystaveny na pražské Staroměstské radnici do 20. září.
"Ženské tělo je v reklamě na pražských ulicích používáno daleko více, než je obvyklé v západních metropolích," podotkla jedna z organizátorek výstavy Alena Králíková.
S tímto názorem souhlasí i Lazroeová, která pochází z New Yorku a část svého života strávila v Irsku a Dánsku.
"Věci, které mě uhodily hned do očí, zůstávají pro Čechy, kteří se mezi nimi pohybují každý den, těžko viditelné," řekla Lazroeová. Její pocit charakterizuje i název výstavy Jako facka.
Příliš liberální postoj české společnosti k nahým ženám v reklamách vadí ale i některým českým ženám.
Králíková toleruje ženské tělo v reklamách na výrobky, se kterými bezprostředně souvisí, například v reklamě na dámské prádlo. "Ale když jde o výrobky, které s tím nemají nic společného, třeba obkládačky, tak mě její použití uráží," konstatovala.
Použití krásného ženského těla podle ní vždy přitáhne pozornost. "Reklamy by měly být nápadité a vtipné, ale ne prvoplánové," soudí Králíková. Upozorňuje, že reklamy jinde ve světe více respektují ženské či mužské tělo, snaží se využívat humor. "Na nahotu koupíte všechny," ironicky dodala.