Smokin’ Joe Kubek byl bezesporu zatím posledním z nejvýraznějších představitelů texaského blues, následovníkem linie dnes už nežijících „klasiků“ Lightnin ́ Hopkinse, T-Bone Walkera, Freddieho Kinga, Alberta Collinse, Johnnyho Wintera a Stevieho Raye Vaughana.
Dallasan, narozený v Pennsylvanii, si první bluesové ostruhy vysloužil v doprovodné kapele nikoho menšího než Freddieho Kinga, Koncem osmdesátých let se po několika angažmá v dalších kapelách konečně „udělal pro sebe“ - hlavním impulsem bylo setkání s původně jazzovým kytaristou a zpěvákem Bnoisem Kingem, který se stal Kubekovým partnerem nejen interpretačně, ale postupem času i autorsky.
Po poměrně ortodoxním texaském období na prvních albech (Steppin ́ Out Texas Style, Chain Smokin ́ Texas Style, Texas Cadillac) se postupně v souvislosti s narůstajícím množstvím vlastních písní stylový záběr kapely rozšířil. Od druhé poloviny devadesátých let (např. alba Got My Mind Back, Také Your Best Shot) až po poslední, letošní titul Fat Man’s Shine Parlor, lze označit hudbu Smokin’ Joe Kubek Bandu za bluesrockovou.
Ačkoliv byla alba kapely, vycházející na prestižních značkách Rounder, Alligator či Blind Pig, vždy vysoce hodnocena, Kubek sám vždy tvrdil, že největší síla dokonale sehraného bandu s vynikajícími sólisty je na pódiu. Není náhoda, že nejprestižnější žánrový časopis Blues Revue zhodnotil společnou práci Kubeka a Kinga následovně: „Jsou jednoduše nejlepším kytarovým tandemem na současné scéně.“ Češi měli štěstí, že mohli Smokin’ Joe Kubeka vidět hned několikrát na vrcholu sil.