Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzniká nová Bouda s vizáží hypermarketu

  0:01aktualizováno  0:01
Za historickou budovou Národního divadla roste hypermarket. Nikoli však obří budova ze skla a oceli provozovaná některou z nadnárodních korporací, ale dočasná scéna divadla nazvaná Bouda II. Stavba převážně ze dřeva se prý přesto bude podobat moderním chrámům konzumu.

VYHRAJTE LÍSTKY NA PŘEDSTAVENÍ HYPERMARKET ZDE

Hypermarket je totiž název hry Viliama Klimáčka, kterou Národní divadlo na této letní scéně uvede.

Národní divadlo chce navázat na loňský úspěch Boudy I, kterou ve tvaru tří do sebe zapadajících kostek dělníci postavili za Stavovským divadlem a soubor Národního divadla v ní odehrál cyklus tří inscenací současných her z pera Heinera Müllera, Sarah Kaneové a Wernera Schwaba.

Zatímco loni byla Bouda pro činohru Národního divadla dobrodružným pokusem, letos jde daleko více o sázku na jistotu. Všechna sedadla v Boudě I byla totiž rychle vyprodána a diváci bojovali o možnost usednout alespoň na schody mezi uličkami.

Závěr sezony oslaví Národní divadlo v Boudě II poněkud skromněji: na programu bude hra jediná, a to právě Klimáčkův Hypermarket. Premiéra v režii Michala Dočekala je plánována na 13. června a publikum si bude moci "nakoupit"  divácké zážitky v jedenácti reprízách do 25. června.

Exteriér i interiér scény navrhl ředitel divadla, architekt a scénograf Daniel Dvořák. "Hypermarket" pojme sto šedesát diváků. Stavbu sponzorsky postaví i rozebere stejná stavební firma, která stavěla loňskou Boudu, rovněž ostrahu budovy obdrží divadlo v rámci sponzorského daru.

"Národní divadlo hradí pouze náklady na inscenaci," uvedla mluvčí činohry Kateřina Ondroušková. Lístky na Hypermarket stojí 160 korun a jsou k dostání v pokladnách Národního divadla.

Ve hře s podtitulem Den, kdy jste nebyli nakupovat, považujte za ztracený hrají Jana Janěková ml., Jan Novotný, David Matásek, Petra Špalková j. h. a Jana Boušková. "Hypermarket je hrou ze současnosti a jako málokterá z naší provenience je stejně povrchní, křečovitá, podléhající importovaným vlivům, toužící po okamžitém úspěchu a hektická zrovna tak jako naše současnost," říká režisér Michal Dočekal.

Slovenský dramatik a principál autorského divadla GunaGu Viliam Klimáček pojmenovává princip chrámů konzumu, které jsou symbolem období budování kapitalismu jak na Slovensku, tak v Čechách, ústy jedné z pětice postav takto: "Jdete si koupit žvýkačky a odcházíte s mikrovlnkou."

Klimáčkův Hypermarket získal v roce 2002 v soutěži dramatických textů o cenu Alfréda Radoka druhé místo.

Dělníci připravují Boudu, novou provizorní scénu Národního divadla v Praze. (24. května 2004)





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Louskáček - Vánoční teaser
VIDEO: Vánoční sen v listopadu. Na Vinohrady se vrací baletní Louskáček

Divadlo na Vinohradech hostí obnovenou premiéru výpravného klasického baletu Louskáček, vánoční sen. Pražskou scénu čeká pouze devět repríz.  celý článek

Martin Zounar během zkoušek nového nastudování Krysaře, ještě bez kostýmů
Zounar: Seriál Sousedé dehonestuje hereckou profesi, výsledek je otřesný

Když před několika lety Martin Zounar naskočil do muzikálu Děti ráje, mnohé fanoušky tím překvapil. Populární herec byl spíš než zpěvem známý coby šikovný...  celý článek

Vilma Cibulková ve hře Kalifornská mlha
Střet matky s učitelkou. Vilma Cibulková rozplétá gordický uzel

Škola na předměstí Chicaga. Dvě ženy, učitelka a matka školáka, řeší zásadní problém. První nechala vyloučit syna té druhé na pět dní ze školy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.