Lidé si mohou prohlédnout zejména její práci s papírem, který prořezává, muchlá, drásá a tvaruje, čímž vznikají křehké papírové sochy – obtisky tváře, dlaní, chodidel i celého těla a závěsné reliéfy. Na Kampě lze nyní až do 25. dubna spatřit díla největší žijící české výtvarnice, řekla zakladatelka muzea Meda Mládková.
Výstava předchází dalšímu naplánovanému projektu s názvem Vyjevování. Galerie Rudolfinum jím představí nejnovější tvorbu Šimotové. Výstava v Rudolfinu začne 7. dubna a potrvá do 19. června. Obě výstavy spolu souvisejí a spojuje je jméno kurátora Pavla Brunclíka.
Adriena Šimotová je jedním z mála výtvarníků, kteří si osvojili techniku perforace papíru a zůstali jí věrní. Tato metoda vyžaduje i určitou fyzickou zručnost, většinu prací Šimotová vytvořila na podlaze v poloze na kolenou. Perforované kresby vznikaly na velkých arších papíru vysoké gramáže.
"Autorka je položila na podlahu, klekla si na ně a bez předchozí kresebné přípravy arch propichovala rydlem a prořezávala," přiblížil metodu práce výtvarnice kurátor Brunclík. Šimotová prý poté celý arch otočila, pokryla ho propisovacími papíry, hmatem vyhledala stopu reliéfu a nehty, dlaněmi a prsty vytvořila stopu, která se stala konečnou podobou kresby. Autorka sama prý tuto techniku připodobňovala ke čtení Braillova písma.
Častým východiskem děl Šimotové bývá vztah k určitému konkrétnímu člověku. Ne však v tom smyslu, že by malovala jeho portrét. "Je to taková meditace, kterou autorka na základě vztahu k člověku promýšlí obecně lidskou situaci a rozměr lidského údělu," řekl Brunclík. Adriena Šimotová patří k nejvýznamnějším českým výtvarníkům 20. století. V roce 2005 obdržela medaili ministra kultury.