Záběr ze zkoušek inscenace Vysavač, která bude mít premiéru na letní scéně Vyšehradu | foto: Studio DVA

RECENZE: Klepl si přál životní roli, hra Vysavač mu ji však nenabízí

  • 2
Pražské Studio DVA uvedlo premiéru původní komedie Vysavač, která se měla stát velkým sólem pro Bohumila Klepla. Bohužel se to příliš nepovedlo.

Bohumil Klepl už před premiérou mohutně předesílal, že nastudováním hry Vysavač se mu splnil velký sen. Vlastní one-man show pro něj napsal i zrežíroval dvorní autor pražského divadla Studio DVA Patrik Hartl.

Klepl se na letní vyšehradské scéně objevuje ve stejnojmenné roli uklízeče Bohumila. Rozehrává zde sólo otřískaného padesátníka, který má problémy se ženami, se svou nadřízenou a hlavně sám se sebou a svou nezvladatelnou představivostí.

Jednoduše nalinkovaná hra slibující oddechovou letní zábavu však příliš nefunguje. Problém přitom rozhodně není v herci, Klepl se snaží. Rolí balancuje mezi komedií a stand-up výstupem, s textem žije, pointy vhodně dávkuje do diváků a nebojí se ani improvizace. Ale má k dispozici slabou předlohu, které chybí to hlavní, totiž vtip.

Vysavač sice pobaví scénkou z AZ kvízu či s toreadorem, dále už tu však zůstávají jen bonmoty s reinkarnací, které scenárista uklízeči Bohumilovi vrací do úst neustále. Hodina a půl je obecně pro hru takového typu moc, Klepl se k nějakému dějovému posunu dostává až po čtyřiceti minutách. Příběhu s lepou kolegyní a jejím albánským milencem by přitom potenciál nechyběl, pokud by nebyla rozředěna do takového prostoru.

Vysavač

40 %

Studio DVA (Letní scéna Vyšehrad)

premiéra 13. července 2015

režie: Patrik Hartl

hrají: Bohumil Klepl

Nejvíc však vyděsí okatý product placement. Přitom právě na Vyšehradě loni ukázali, jak lze sponzora chytře a vtipně do hry zapojit, když zasadili jeden z příběhů do prodejny IKEA (více zde). Naroubovaná scénka s moderním vysavačem si zde však vůbec nezadá s prezentací na klamavých zájezdech pro důchodce.

Klepl by si určitě zasloužil ještě jeden pokus. Už jen pro to nasazení, které do hry vkládá.