Výlet je i hudební pouť

Písně Some Secrets či Co se mi zdá sice vyrůstají z filmu Výlet, na soundtracku však obstojí zcela samostatně. Jejich znakem je sugestivní atmosféra a stylová pestrost, jež se dotýká rocku, latiny i taneční hudby. Ačkoli ve studiu pracovala řada hudebníků i zpěváků, skladatel Tomáš Polák udržel všech dvanáct snímků v jednom koncepčním řečišti. Zapadla sem i skladba Pohřeb, již Polák napsal pro smyčcový kvartet, či minikompozice Bahno, kterou mu dodal dirigent Václav Luks.
Polák v sobě nezapřel kytaristu kapely MIG 21, jejíž styl pomáhá vytvářet. Jeho těkavá melodie Co se mi zdá jako by vypadla z rodiny lehkých rytmických kousků domovského letounu. Avšak do Výletu ji "umístil" měkký romantický hlas rockera Pancha a pocitový text režisérky Alice Nellis. Pancho je králem alba; dává nejlepším písním pocitové rozpětí. Totéž se podařilo hostující Tonye Gravesové ze skupiny Monkey Business - skladbě Some Secrets vdechla soulovou uvolněnost, která se nese nad sametovou rytmikou. Kdo ví, třeba Výlet porodí nové hity. U Roku ďábla nebo Rebelů to bylo naopak; tady se k filmu připojila známá hudba.

Výlet se stal i poutí za hudbou. Ve výtečné psychedelické koláži My Dear se míhají orientální motivy a chrlené rytmy bicích strojů. Pancho tuto píseň nazpíval i česky jako Tráva roste tmou; další verzi pro taneční kluby přemíchali Samo Pospíšil a DJ Roman.

Obal sountracku filmu Výlet.