Jejich fanoušci obvykle poukazují na příjemnější, přirozenější zvuk v porovnání s poněkud „podchlazenými“ cédéčky. To se cení zvláště v klasické hudbě. Celosvětovému trendu se přizpůsobuje i Supraphon, který nejnověji vydal hned tři LP z klasiky: dvě dvořákovská alba souboru Pavel Haas Quartet, oceněná prestižní cenou Gramophone Award, a záznam provedení Smetanovy Mé vlasti s Českou filharmonií a Rafaelem Kubelíkem na Pražském jaru roku 1990.
„Ve výběru titulů se odráží zájem našich zahraničních partnerů, hlavně z Japonska, USA a Velké Británie. Kubelík je legenda a souboru Pavel Haas Quartet se ve světě nesmírně daří,“ přibližuje dramaturgické úvahy Vladan Drvota ze Supraphonu.
Kdo si dnes koupí vinyl, nedostane však to elpíčko, jaké si může pamatovat z minulosti. „Jde o takzvaný těžký vinyl, který lépe sedne na talíř gramofonu,“ vysvětluje Drvota.
Fyzické nosiče neodešly
Vinyly sice zůstávají spíš artiklem pro fajnšmekry, přesto jejich obchodní potenciál není až tak malý. Zvláště o snímky české klasické hudby a jejích špičkových interpretů je zájem i mezi návštěvníky Prahy.
Také proto hodlá Supraphon v jejich vydávání pokračovat, zatím plánuje uvádět na trh tři až čtyři za rok. Podle ředitelky této společnosti Ivy Milerové jsou vinyly věcí prestiže a navíc tu přistupuje ještě jeden aspekt. „Vinyly do značné míry podporují celkový vztah milovníků hudby k fyzickému nosiči jako takovému – je vidět, že existuje ještě stále mnoho lidí, kteří si na hudbu takříkajíc chtějí sáhnout a konzumace přes digitální platformy pro ně není jedinou cestou poslechu hudby,“ zdůrazňuje.