Za 1399 korun doporučené ceny (v některých internetových knihkupectvích lze ovšem knihu pořídit až o 300 korun levněji) dostane čtenář skutečně reprezentativní a značně obsáhlý, více než šestisetstránkový exkurs do vývoje výtvarného umění, vymezeného na jedné straně pravěkými nástěnnými malbami a na straně druhé nástupem nových médií v dílech dnešních čtyřicátníků. Podtitul knihy Velký obrazový průvodce nelže.
"Záměr této knihy je stejně přímý jako její jednoznačný název. Jejím cílem je otevřít běžnému čtenáři tisíc dveří k tisícům různých zkušeností s uměním - a tak učinit svět muzeí a galerií, kostelů a klášterů, chrámů a mešit zábavnějším a přístupnějším," vytyčuje své cíle hlavní redakční konzultant knihy, britský výtvarný teoretik Andrew Graham-Dixon.
Na vzniku publikace, která v originále vyšla v roce 2008, se podílelo dvanáct autorů a čtrnáct konzultantů, vesměs učitelů prestižních anglo-amerických univerzit a vědeckých ústavů. Český nakladatel nenechal nic náhodě a i do překladatelského týmu sezval zjevně erudovaný tým, mezi jehož členy jsou např. nejvýznamnější český indolog Dušan Zbavitel nebo historik umění Ondřej Váša.
Po úvodní kapitole, ujasňující výtvarnou terminologii a připomínající rozličné pohledy na jednotlivé složky výtvarného díla, se odvíjí v logickém dělení na vývojové etapy chronologická část. Tu tvoří zhruba sedm set profilů umělců s jejich stručnými biografiemi a reprodukcemi nejvýznamnějších či charakteristických děl.
Nechybějí samozřejmě ani charakteristiky uměleckých hnutí, škol a stylů, na samostatných dvoustranách jsou po knize "rozeseta" dvojstránková srovnání toho, jak různí umělci zpracovali stejné téma, např. krajinu, zátiší, portrét, akt, ale třeba také lásku či válku.
Mimořádně zajímavých je pak 22 zásadních děl dějin umění počínaje da Vinciho Poslední večeří, která jsou reprodukována na celé dvoustraně a na následující dvoustraně rozebrána detail po detailu po technické, umělecké i obsahové stránce, vše samozřejmě, stejně jako celá kniha, s bohatou ilustrační výbavou.