I tak je publika dost (vloni Trans-Musicales navštívilo 25 000 platících diváků) a místní obyvatelé akci také schvalují: kdo nejde večer na některý z koncertů, může se zastavit odpoledne na představeních méně známých kapel, na která se neplatí vstup, případně najde některou skupinu ve své oblíbené kavárně.
Posedávání v kavárnách je národním sportem Francouzů a živé hudební produkce, které se v nich konávají, nabírají v době Trans-musicales na intenzitě. To se místním líbí a i pánové kolem padesátky, kteří se chodí každý večer potěšit svou sklenkou pastisu, si tuhle hlučnou akci oblíbili.
Hlavním jevištěm akce je sportovní hala Liberte, postavená přímo ve středu města, kam jsou zvány největší taháky. Má ještě horní patro, které v dobách mimo festival slouží jako tělocvična. I zde probíhají hudební produkce. Další koncerty se konají ve městě v divadlech a dalších sálech.
23. hudební festival |
Rennes, Francie |
28. 11. - 1. 12. 2001 |
Silný je u Francouzů ale i smysl pro vlastní kulturní kořeny. Úspěch tu proto slaví kapela Kohann, jejíž zpěvačka používá bretonštinu, tradiční jazyk této oblasti. Ta s jejich hudbou, která je prolnutím trip hopu a rocku a la Siouxsie and the Banshees, ladí skvěle.
Nejoblíbenějším hudebním žánrem tu ale je už několik let hip hop. Během minulých ročníku se zde představila řada jeho největších jmen: Cypress Hill, Public Enemy, Freestylers. Letos zde úspěch slavila rakouská hiphopová kapela Bauchklang: i když dosud hráli jen v malých klubech a dvanáctitisícové publikum pro ně tedy zpočátku bylo strašidelnou hydrou, přesvědčili o svých kvalitách a publikum je ocenilo. V Rennes totiž skutečně nezáleží na tom, jestli máte platinovou desku.