Specifikum zpěvu Tenores di Bitti tkví v rozdělení doprovodných hlasů podle tónové výšky – to má předlohu v okolní přírodě, a právě proto leckdy připomíná bečení ovcí, bučení volů, ale i vítr či zpěv ptáků.
Kvarteto Tenores di Bitti, jež ke svému názvu přidává ještě dodatek Remunnu 'e Locu, představí tradiční světské i duchovní písně. "Koncert volně navazuje na jinou ukázku vokálního mistrovství – pravoslavný liturgický zpěv v podání Drevněruského Raspěvu, který jsme představili na Strunách podzimu v loňském roce," říká umělecký ředitel festivalu Marek Vrabec.
Jako pravidelný účinkující festivalů WOMAD představila čtveřice pěvců, jejíž nejstarší člen letos slaví sedmdesáté páté narozeniny, autentický zpěv světovému publiku a hostovala na nahrávkách jazzmanů Ornette Colemana a Lestera Bowieho. Kvarteto koncertovalo za svou dlouholetou kariéru v nejrůznějších koutech světa a získalo celou řadu ocenění. Roku 1995 založila skupina pod patronátem města Bitti hudební školu specializovanou na tradiční polyfonii.
Tenores di Bitti: Mialinu Pira
Své debutové album Romanzesu natáčeli Tenores di Bitti Remunnu 'e Locu v improvizovaných domácích podmínkách – v kuchyni a ve sklepě, kde zrají sýry. O tři roky později jim britský zpěvák a guru world music Peter Gabriel nabídl natočení alba pro svou značku Real World. Ze spolupráce vzešlo album 'S Amore 'E Mama, které natáčeli v kostelích, barech i prehistorických stavbách nuraghi s kanadským producentem Peterem Brookem.
Vedle Petera Gabriela sardinská polyfonie v sedmdesátých letech uchvátila i další rockové hudebníky – například Franka Zappu, Johna Calea i francouzského skladatele Hectora Zazoua. John Cale dokonce prohlásil: "Prodal bych svoji duši ďáblu, abych uměl takhle zpívat."
Vstupenky v cenách 330 a 420 Kč zbývají už jen na první koncert 5. října. Dále je možné zakoupit tzv. studentský speciál v hodnotě 100 Kč. Vstupenky jsou k mání v hlavní pokladně Národního divadla, v síti Ticketpro a v Českém muzeu hudby hodinu před začátkem koncertu.