Šílený žabák skutečně přivádí dobrou půlku Británie k šílenství. Druhá půlka je však právě tak šíleně do melodie zamilována, stahuje si ji do počítačů, mobilních telefonů a kupuje si příslušný singl jako posedlá. To rozhodlo o jeho vítězství.
Crazy Frog je na scéně kupodivu už řadu let. Vznikl jako legrácka Švéda Daniela Malmedahla, který přiváděl své kamarády až do křečí od smíchu svou imitací dvoutaktního motoru stařičkého skútru.
Když svou kreaci vystavil na internetu, padla do oka dalšímu Švédovi Eriku Wernquistovi, který vytvořil na tento motiv krátký digitální videoklip s postavičkou modrého žabáka s obrovským pupíkem a v motoristické přílbě z 50. let, který předstírá, že jede na motocyklu.
Toho si všimla společnost Jamster, která se zabývá tvorbou a prodejem melodií pro mobilní telefony. Zakrátko na Crazy Frog vydělala nějakých deset milionů liber (asi půl miliardy korun), což bylo jasným signálem zamířit výše.
Německá skupina Bass Bumbers namixovala motiv skútru a šíleného žabáka s ústředním hudebním motivem filmu Policajt z Beverly Hills (1984) a nový hit byl na světě.
Jamster díky zájmu o tóny pro mobily totiž dokáže docela dobře odhadnout zájem o melodie.
"Žabák prodal za pár dní 150 tisíc kopií, což je nutno srovnat s nějakými 20 tisíc, které za celý týden prodaly některé nedávné jedničky," upozornil mluvčí Jamsteru. "Umělci ostatně vydělávají více na tónech pro mobily než na prodejích singlů."
Melodie se chytla u velmi mladých, jimž se prostě líbí. Studenti a mladí zaměstnanci podle mluvčího hudební společnosti HMV zase oceňují žabákovu kýčovitost a vnitřní ironii. Většinu zájemců o melodii prý tvoří pětadvacetiletí.
Není však málo těch, kdo šíleného žabáka nenávidí. Například 400 lidí si v Británii stěžovalo na reklamu na tuto skladbu, a to zejména na to, jak často se vysílá.
Erik Wernquist, který vytvořil původní klip s názvem Annoying Thing (Protivná věc), se už za své dílo omluvil: "Nikdy bych si to do svého mobilu nedal. Kdyby se to objevilo v televizi, vypnul bych ji. Už než jsem to dal na internet, jsem se začal nenávidět."
Úspěch je však úspěch a na cestě je další žabák. Druhý singl, který míchá skupina diskžokejů z BBC Radio 1, by měl být na trhu v létě. Současně však Jamster chystá celé album plné podobných melodií pod titulem Sweety the Chick.