"Soutěž vnímáme jako silnou a kvalitní značku, díky níž dostanou šanci talentovaní muzikanti a zpěváci. Vítězové předchozích ročníků jsou dobrým příkladem, že to funguje," míní šéf vydavatelství Sony BMG Zbyněk Knobloch.
Oficiální start třetího ročníku Popstar se uskuteční 11. března 2005 při vyhlášení výsledků ankety ŽEBŘÍK časopisu Report v Plzni. Zájemci budou moci zasílat své nahrávky na adresu Sony BMG od 14. března do 15. května.
"Vzhledem k tomu, že soutěž je koncipována jako autorská, to jest kapely a interpreti soutěží s vlastním repertoárem, máme velmi dobrý přehled o potenciálu mladých začínajících kapel," podotýká Knobloch.
Před porotu se dostane maximálně 150 demosnímků, které vyberou zástupci Sony BMG. Poté komise složená z novinářů, muzikantů či sponzorů, v níž nebudou chybět třeba David Koller či Richard Krajčo, vybere 26. května devět semifinalistů.
Desátým semifinalistou se stane vítěz internetového hlasování na oficiální stránce soutěže. Loni tento způsob pomohl kapele UDG, pozdějšímu vítězi celé Coca-Cola Popstar.
Neveřejné koncertní semifinále se uskuteční 8. června. Vzejdou z něho tři finalisté, kteří se vydají na miniturné do Pardubic, Brna a Ostravy. Nakonec je čeká poslední koncert v pražském Lucerna Music Baru, kde se rozhodne o vítězi.
Finále ovlivní i publikum, které rozhodne o Ceně veřejnosti. O oblíbencích budou moci fanoušci hlasovat přes SMS a soutěž na hudební televizi Óčko, nebo přímo na koncertech miniturné. Ocenění dostane absolutní vítěz obou typů hlasování.
První ročník Coca-Cola Popstar vyhlášený v únoru 2003 vyhrála formace 100°C z Mariánských Lázní. Uspěla v konkurenci 767 skupin a interpretů. Vydala album Evergreen a letos se uchází o Anděla, cenu Akademie populární hudby, v kategorii objev roku.
Druhým vítězem se o rok později stala z více než 360 adeptů šestičlenná formace UDG z Ústí nad Labem. V říjnu se do obchodů dostalo její album Ztraceni v inspiracích. UDG teď čeká turné s populární kapelou Kryštof.