Pěvkyně nelibě nese, že během odmítavých reakcí diváků, kteří nepřijali moderní výklad opery, režisér Pitínský společně s výtvarníkem Tomášem Rusínem odešel z jeviště. Cítí se být Pitínského chováním podvedena a odmítá názory kritiků, kteří její reakci označují za primadonské manýry. "I když jsem se zúčastnila všelijakých nových inscenací, tak se mi ještě nestalo, aby režisér, který byl přivítán slovy 'fuj' a 'hanba', utekl zbaběle z jeviště a nestál si za svým konceptem. Nechal nás všechny sólisty stát na jevišti a děkovačky se nezúčastnil," reagovala Urbanová na poznámku ředitele Národního divadla Jiřího Srstky, podle něhož protestní reakce publika zažila v cizině víckrát, a přesto zpívala ve všech následujících představeních. Urbanová ovšem tvrdí, že v těch případech režisér vždy stál za svou koncepcí. "Proto z této inscenace odstupuji - protože si myslím, že pan režisér se svou myšlenkou nebyl vůbec ztotožněn," vysvětlila sopranistka ČTK v úterý večer své důvody.
Její impresário Jiří Kováč ve stejnou dobu MF DNES sdělil: "S inscenací Dalibora jsem zásadně nespokojen a plně souhlasím s paní Urbanovou i v tom, že pan režisér se zachoval zbaběle. Díky téhle zkušenosti si myslím, že vedení ND není profesionální. Dokonce mě to přinutilo, že sám jsem - možná z rozmaru - podal přihlášku na post ředitele. V ideálním případě by v čele Národního divadla měly být osobnosti typu pana Tigrida a operu ať vede nezpochybnitelný odborník."
Smlouvu Evy Urbanové s Národním divadlem její impresário nezná, takže se nemohl vyjádřit k tomu, zda první scéna může pěvkyni sankcionovat. Podle vedení opery se Dalibor rozhodně z repertoáru nebude stahovat. V pondělí se uskutečnila druhá premiéra Dalibora, která se již obešla bez "výtržností". Roli Milady zpívala podle plánu Jindřiška Rainerová, která s Urbanovou v inscenaci alternuje. Další představení se mají uskutečnit 7., 19. a 20. května. Poslední představení je součástí Pražského jara.