Carlo Scarpa: Pavilon Tomby Brion

Carlo Scarpa: Pavilon Tomby Brion, S. Vito d'Altivole (1970–78) | foto: Moravská galerie v Brně

Umění kojí opice a trhá mateřídoušky

Michael Rittstein kojí v Domažlicích opice, v Praze kvete Mateřídouška, v Brně sublimuje architektura.

TIP TÝDNE
František HodonskýSeveročeská galerie výtvarného umění v Litoměřicích pořádá výstavu kreseb, obrazů a plastik Františka Hodonského.

Hlavním inspiračním zdrojem jeho tvorby je od 70. let příroda ve svých časových a meteorologických obměnách. Pole, lesy, luka, lužní lesy, a především vodní hladina odrážející tisíce světelných odlesků jsou nevysychajícím námětovým zdrojem nejen kreseb a obrazů, nýbrž často i objektů a plastik.

Hodonský putuje krajinou se skicářem, je vnímajícím chodcem, který všechna pocitová hnutí zaznamenává, aby se k nim vzápětí vrátil ve svém ateliéru. Vznikají tak navazující řady uměleckých děl, obrazů, kreseb, monotypů, dřevorytů, plastik i objektů, jedno inspiruje druhé.

STOJÍ ZA NÁVŠTĚVU
Carlo Scarpa: Pavilon Tomby BrionSublimace v architektuře. V roce 2006 si připomínáme padesáté výročí úmrtí Josefa Hoffmanna a sté výročí narození Carla Scarpy. Rakouské Muzeum užitého umění využilo této příležitosti, aby společně s Moravskou galerií v Brně uspořádalo v Rodném domě Josefa Hoffmanna v Brtnici výstavu, jež zkoumá vliv návrhů a staveb Josefa Hoffmanna na architektonickou a designérskou tvorbu Carla Scarpy.

Objekty, kresby, písemné prameny a fotografie ústředních děl obou významných představitelů architektury 20. století mají pomoci pochopit onen kreativní postup, jakým si Carlo Scarpa osvojoval dílo Josefa Hoffmanna.

CO SE DĚJE
MateřídouškaEvolution Night.
Ve středu 25. října pořádá CIANT v pražském experimentálním prostoru NoD další Evolution night (začátek v 19:30), v rámci níž představí experimentální audiovizuální projekt Terezy Damcové a Jiřího Suchánka Mateřídouška, který spojuje digitální hudbu, zpěv, animace, kostýmy, objekty a tělo v pohybu do jediné specifické performance. Těšit se rovněž můžete na projekt DVA, hudebně doprovázející film Kabinet dr. Caligariho (1919).
 
NA POSLEDNÍ CHVÍLI
Michael RittsteinKojící opice.
Domažlická galerie Dorka vystavuje práce Michaela Rittsteina, vytvořené v letním venkovském ateliéru o letošních prázdninách. Výstava zahrnuje na dvě desítky maleb na plátně a v menší části svou tématikou navazuje na předchozí "relaxační" výstavu stejného autora.