Společnost Ticketmaster, která působí i v Česku, zpěvačku ujistila, že vysokou poptávku zvládne, později se po přehlcení systému omluvila. Jejím postupem se však zabývá ministerstvo spravedlnosti Spojených států, napsala agentura Reuters.
Americké ministerstvo spravedlnosti nyní vyšetřuje, zda mateřská společnost Ticketmaster Live Nation Entertainment nezneužila svou monopolní pozici v multimiliardovém hudebním průmyslu.
RECENZE: Půlnoční bdění s Taylor Swift není nijak obohacující |
Live Nation v pátek pozdě večer uvedla, že respektuje zákony na ochranu hospodářské soutěže, a nepodniká žádné kroky, kvůli nimž by bylo nutné zahájit soudní řízení.
Ale zdá se, že vyšetřování společnosti začalo mnohem dříve než po zpackaném prodeji vstupenek na Taylor Swift. Deníku New York Times to řekly dva anonymní zdroje. Ministerstvo spravedlnosti se k situaci odmítlo vyjádřit.
Napadení medvědem
Fanoušci jedné z nejpopulárnějších popových hvězd současnosti se tento týden snažili koupit lístky na její první turné po pěti letech. Zájem o vstupenky byl enormní.
V úterním předprodeji však fanoušci čekali v internetových frontách serverů Ticketmaster nespočet hodin a na mnohé z nich se nedostalo. Server neustále padal.
„Bylo pro mě nesnesitelné jen sledovat, jak se vrší jedna chyba se druhou, aniž bych měla možnost do toho jakkoliv zasáhnout,“ napsala zpěvačka na svém Instagramu.
Ticketmaster se v pátek večer omluvil. „Chceme se omluvit Taylor i všem jejím fanouškům, obzvlášť těm, kteří měli s nákupem příšernou zkušenost.“
Podle zpěvačky je úžasné, že 2,4 milionu lidí si koupilo vstupenky. „Ale jsem opravdu naštvaná, že většina z vás musela přežít útok medvěda, aby jste je získali,“ vyjádřila se Swift.
Ticketmaster uvedl, že zaznamenal nebývalý zájem o lístky na turné Taylor Swift ze strany milionů lidí a rychle pracoval na vyřešení technických problémů během předprodejů. V pátek ale firma oznámila, že ruší prodej pro širokou veřejnost, protože jí nezbylo dost lístků.
„Byli jsme připraveni na 1,5 milionu uživatelů, přišlo jich ale 14 milionů včetně počítačových botů,“ řekl většinový majitel Live Nation Greg Maffei.
Výkonný ředitel Live Nation Michael Rapino řekl ale deníku Wall Street Journal jiné číslo. „Prostě se 12 milionů dětí naráz pokusilo vejít do dveří, za kterými čekaly dva miliony lístků. Neexistuje pěkný způsob, jak říct 10 milionům fanoušků Taylor Swift, že mají smůlu.“
Ticketmaster také tvrdí, že zájem byl historicky bezprecedentní. V průběhu úterý servery vyřizovaly několik miliard požadavků, jak miliony lidí neustále obnovovaly padající stránky.
Rozbití společnosti
Společnost chce zlepšit své technologické zázemí tak, aby vyhovovalo nově nastavené laťce, kterou tento zájem zapříčinil. Dvaatřicetiletá hvězda situaci také vyhodnocuje a hledá cestu, jak do budoucna vytvořit víc příležitostí k tomu, aby se potkala se všemi svými fanoušky.
Chaos kolem prodeje vstupenek na turné Taylor Swift vyvolal výzvy k americké vládě, aby společnost oddělila. Na otázku, zda Ticketmaster potřebuje větší kontrolu, mluvčí Bílého domu Karine Jean-Pierre odpověděla, že prezident Joe Biden je silným zastáncem rostoucí konkurence v americké ekonomice.
Společnost Ticketmaster čelí kritice od umělců a fanoušků pravidelně po celá desetiletí. Například v polovině 90. let se kapela Pearl Jam rozhodla vyrazit na turné bez využití služeb od firmy Ticketmaster, ale prodej lístků sama za sebe považovala za příliš nepraktické a vrátila se ke službě už po 14 měsících.
Live Nation a Ticketmaster se spojily v dohodě z roku 2010 schválené ministerstvem spravedlnosti i přes odpor některých zákonodárců a hudebníků, kteří se obávali, že spojená společnost bude příliš silná. Nyní někteří politici a organizace znovu volají po rozdělení monopolu.