Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když letěl Artway za hraním do Austrálie, odnesla to jeho kytara

  17:58aktualizováno  17:58
Mladý písničkář, který si říká Thom Artway, na sebe loni upozornil hitem I Have No Inspiration, letos vydal debutovou desku Hedgehog a nyní své album propaguje na společném turné s kapelou Light & Love. Pokřtí je 2. prosince v pražském Jazz Docku.

Thom Artway na koncertu k otevření nového studia televize Óčko. | foto:  Dan Materna, MAFRA

„Na desce se střídají rychlé věci, klavírní balady i vyloženě písničkářské kousky. Není v tom žádný kalkul ani koncept, jak to přišlo, tak jsem je na album zařadil,“ vysvětluje dvaadvacetiletý Thom Artway rozmanitost desky. „Je to trochu mišmaš, ale zároveň si myslím, že drží pohromadě.“

Tak tedy vypadá studiová verze Artwayovy hudby. Naživo je všechno trochu jinak. „Vzhledem k tomu, že jsme v kapele čtyři, klasická sestava kytary, basy, kláves a bicích, muzika na koncertech je ještě mnohem kompaktnější a soudržnější,“ tvrdí hudebník.

Fotogalerie

Thom Artway patří do generace, která své první hudební ostruhy často získává pomocí takzvaného buskingu, tedy hraní na ulici. „Je pravda, že v posledních letech nastal boom, kdy se muzikanti asi přestali bát lidí na ulici a jejich reakcí. Já s tím začal, protože mě to bavilo. Až pak jsem si uvědomil, že díky tomu denně trénuju zpěv, hraní na kytaru, angličtinu, komunikaci a projev, které jsou nezbytné. A hlavně jsem potřeboval odbourat svou velkou stydlivost. Poprvé, to jsou asi čtyři roky, jsem si musel dát dvě deci vína, abych si mohl na ulici stoupnout a vůbec něco hrát,“ líčí svoje zážitky s buskingem. To bylo v Praze na Kampě u Lennonovy zdi.

Bez větších zkušeností s cestováním se potom Thom Artway s kytarou vydal rovnou do Austrálie. „Tam už je to součást kultury, buskerů tam byla spousta, vůbec jsem to nechápal. I tamní radnice jim vycházejí vstříc, zatímco u nás třeba magistrát úplně zakázal používat zesilovače a ještě se smí hrát jen v sudé či liché hodiny,“ srovnává podmínky u nás a u protinožců, kde od té doby hrál několikrát.

„Naposledy mě odmítli pustit do země, protože jsem tam na turistické vízum vstupoval už potřetí. Zesilovač mi zabavili na přestupu v Číně a kytaru jsem našel se zlomeným krkem. Od té doby si ji beru už jen na palubu,“ říká.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Michal Hrůza na Špicberkách
VIDEO: Plodková na toulkách po Špicberkách, Hrůza představuje Polárku

Jeden z nejoblíbenějších autorů české populární hudby a zpěvák Michal Hrůza posílá do světa další singl z alba Sám se sebou nazvaný Polárka. Klip se natáčel na...  celý článek

Kapela Tichá dohoda
RECENZE: Hlasitá revoluce je prostě Tichá dohoda ze starých dob

Tichá dohoda po letech vydává desku s novou zpěvačkou a starým zvukem. Album nazvané Hlasitá revoluce je svěží závan doby, kdy světu vládly kytary.  celý článek

Kapela Mirai
Na debutovou desku Mirai se vešla láska, bezstarostnost i pomíjivost

Kapela Mirai vydává v pátek svou debutovou desku Konnichiwa, která se o měsíc zpozdila kvůli tragické události, nečekanému úmrtí manželky bubeníka Šimona...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.