Když to na vás vybafne, nejdřív si řeknete, že se Mike zbláznil a co to mlel o návratu k Original Pirate Material. Jde ale o to, že se Skinner přestal zaobírat sám sebou - čímž se na desce The Hardest Way To Make An Easy Living začínal podobat průměrným raperům, kteří nedohlédnou dál než na konec vlastního ocasu - a vrátil se k roli vypravěče a komentátora světa z geniálního debutu. Jenom kulisy se změnily.
Skinner předefinoval zvuk The Streets, který má dnes výsledkem častého koncertování blíž k živé funky kapele, a v textech se přesunul od historek z ulic velkoměsta k "velkým“ tématům, jako je životní prostředí, mezilidské vztahy a smysl života. Everything Is Borrowed je angažovaná ekologická deska, což vedle textů (např. The Escapist) dokazují i fotky panenské přírody v bookletu, ale není to jenom snobská póza. Je evidentní, že na Skinnera přišla krize středního věku a vzhledem k určitému věhlasu a stupni hmotného zabezpečení, kterého dosáhl, se začal jako vnímavý a inteligentní člověk starat, co tu po něm zůstane. A historky ze světa privilegovaných zase vyměnil za témata všech.
Má logiku, že Mike mluví o konci The Streets, protože s aktuální deskou dorazil do cíle. Začínal jako kluk z ulice, který si snaží urvat svoje místo na slunci a teď, když se tam hřeje, se ohlíží a přehodnocuje. Ale ať už to je finále, nebo ne, fanoušky potěší podáním důkazu, že The Streets nebyli jen kometa, co zazáří a zmizí. A našince, že ve dvou skladbách z desky, s níž se Skinner vrací do formy, zní Pražská filharmonie.
The Streets - Everything Is Borrowed
Pure Groove / Warner Music
Nej skladby: I Love You More (Than You Like Me), The Way Of The Dodo, Never Give In, The Escapist
Hodnocení Filter: 80%