Kapela The Fellas | foto: Lukáš Oujeský

RECENZE: O smutných tématech dokázali The Fellas natočit veselou desku

• 0
Na první a vlastně i další poslechy je nová deska kapely The Fellas optimistická až veselá. Jenže už názvy skladeb jako titulní Scarecrow (Strašák), Sick & Jaded (Nemocný a unavený), Bad Day (Zlý den) nebo From Prison to Jail (Z vězení do vězení) nepůsobí dvakrát přívětivě.

A taky že ne. Leitmotivem celé desky Scarecrow byl totiž kolaps kytaristy Jana Anděla, který ho vinou přepracování a nezdravého života postihl před dvěma lety. Kolekce třinácti písní není ničím jiným než úspěšnou snahou vypsat se z obav ze smrti a velkého strašáka, kterým byla možnost, že se Anděl už znovu nepostaví na pódium. No a protože The Fellas je kapela rodinná, na terapeutickou povahu desky přistoupila. Zároveň se hudebníkům podařilo celou nahrávku přetavit v radostnou záležitost.

Scarecrow

75 %

Autor: The Fellas

Stejně jako u předchozí desky Robbery Blues sáhli The Fellas po americkém producentovi. Ale zatímco v roce 2011 nahrávali přímo v Kalifornii, nyní se spolupráce s Dannym Saberem omezila na komunikaci přes internet.

Navíc mu do péče nesvěřili celé album, které zčásti staví na akustickém zvuku, jenž je pro The Fellas typický, nýbrž pouze skladby, v nichž chtěli dosáhnout více rokenrolového, řekněme „šedesátkového“ zvuku. Což se povedlo. Takže tu „producent z USA“ nefiguruje jako trochu zbytečné šidítko a hlavně dobrá reklama, ale je plně funkční záležitostí, protože tenhle sound prostě tuzemští tvůrci nemají v krvi.

Klip k písni Bebe Hello z desky Scarecrow

Za zmínku stojí i dvě hostující dámy. V soulově naladěné a ke konci pěkně rozjeté písničce From Prison to Jail to je vynikající Tonya Graves, již si kapela vybrala prostým vyřešením rovnice – chceme Američanku, která má v krvi blues. V závěrečné skladbě Turtles zpívá Markéta Irglová, které hudebníci stejně jako Saberovi „prostě napsali“ a ono to vyšlo.

Deska postavená na tolika šťastných náhodách a jednom neštěstí, které však dobře dopadlo, nemůže být špatná. A také není. Jde o příjemné poslouchání, na české poměry nadstandardně provedené. Tak snad příště i bez hroucení.