Pořádající agentura Panart zdůraznila, že se koncert neruší, pouze se přesouvá do náhradního termínu, který bude oznámen do čtrnácti dnů. Všechny zakoupené vstupenky zůstanou v platnosti.
Komu by náhradní termín nevyhovoval, může lístky vrátit v místě, kde je zakoupil, to jest buď v síti Ticketpro, nebo v Obecním domě.
Důvody pro přeložení koncertu agentura označila bez bližšího vysvětlení za technické. Popřela však, že by se Villazón dostal do zdravotních problémů.
Čtyřiatřicetiletý Villazón v Praze debutoval loni v listopadu a sklidil obrovské ovace. Z koncertu pořídila obrazový záznam i Česká televize.
Ve světě je Villazón považován za největší tenorový objev posledních let, za nejtalentovanějšího zástupce nové generace, která nastoupila po legendární trojici Pavarotti, Domingo a Carreras. Kritiky oceňují vokální techniku, herecký talent i obrovskou energii, kterou tenorista vkládá do zpěvu.
Villazón na tenorové nebe vylétl v posledních několika letech jako kometa a stal se mediální hvězdou, jejíž popularita se blíží oblibě rockových či filmových hvězd. Hysterie kolem jeho osoby dosáhla jednoho z vrcholů na loňském Salcburském festivalu, kde se společně s ruskou sopranistkou Annou Netrebko stal senzací inscenace Verdiho opery La Traviata.
Nemenší úspěch sklidil letos v březnu v Londýně, kde poprvé zpíval postavu Lenského v Čajkovského Evženu Oněginovi. "Škoda, že musí tak brzy umřít v souboji," psal po premiéře například německý Die Welt.
"Žár a intenzita jeho přednesu jsou ohromující," poznamenal britský deník Independent. Villazón triumfoval i v dalších představeních, to poslední, které se konalo 8. dubna, však nečekaně odřekl.
Villazón v rozhovorech nezastírá, že se nešetří. "Energii čerpám z toho, že pořád jedu na plný plyn. Spím ve vlacích, letadlech a autě," uvedl během svého pražského pobytu.
Na otázku, jak se vyrovnává s rostoucím tlakem a obrovskými očekáváními, odpověděl: "Snažím se co nejlépe dělat svoji práci. To je všechno, co je v mých silách."