Taylor Swiftová v únoru 2017 na koncertu v americkém Houstonu

Taylor Swiftová v únoru 2017 na koncertu v americkém Houstonu | foto: AP

RECENZE: Taylor Swiftová se oděla do elektra, ale na písně nezapomíná

• 7
Jestliže před třemi lety na albu nazvaném 1989 přešla Američanka Taylor Swiftová od kytar více k syntezátorům a čistému popu, na novince Reputation je přerod z někdejší country hvězdy ve zpěvačku současného střihu dokonán.

Album Reputation se zatím nedostalo ani do streamovacích služeb, zájemci si je musí skutečně koupit. A ač nahrávka oficiálně vyšla už v pátek, v tuzemských obchodech by se jeho fyzická podoba měla objevit dokonce až dnes. Nicméně už pilotní singl Look What You Made Me Do zlomil řadu rekordů a předobjednávek desky měla Swiftová dvakrát víc než posledně.

Reputation

70 %

Autor: Taylor Swift

A celkem se není čemu divit, neboť Swiftová je na současné hudební scéně zárukou když ničeho jiného, tak toho, že vše, co pustí do světa, je poctivě oddřené. Platí to bezezbytku i o Reputation. Takže i když milovníci tradičních nástrojů si budou možná trochu zoufat, její skladby neztratily nic na síle. Kytary se na nahrávkách objevují také, nejslyšitelněji asi ve skladbě King of My Heart, ale Reputation je hudebně skutečně jinde. V podstatě jde o album koncepční – zpěvačka tu chronologicky líčí své pocity od chvíle, kdy s nahráváním začala, do jeho konce.

Obal desky Reputation

Nad leckdy nezajímavým průměrem, do nějž moderní elektropop pro své výrazové prostředky umí spadnout, ční Reputation především ze dvou důvodů. Zaprvé je to dotaženost produkce Jacka Antonoffa a Maxe Martina, kteří tu nenechávají hluché místo. Zadruhé je to Swiftové přesvědčivý zpěv. A díky tomu je i toto elektronické album poměrně hodně písničkové.

Docela zajímavé bude sledovat, jak se Swiftová popasuje s novinkami naživo, obzvlášť s vědomím toho, že velkou část repertoáru na nadcházejícím turné budou jistě tvořit starší, a tedy daleko kytarovější skladby. A nebylo by od věci, kdyby zpěvačka konečně zavítala také k nám.