Taras Kuščynskyj byl jednou z nejvýznamnějších osobností české inscenované fotografie 60.– 70. let. Hlavním tématem jeho tvorby byla krása ženského těla. Na tehdejší dobu odvážná témata romanticky i existenciálně zabarvené ženské nahoty si získala popularitu v tehdy prudérním Československu i v zahraničí. Kuščynského potýkání se s normalizační cenzurou a maloměšťáctvím inspirovalo i námět filmu Karla Kachyni Dobré světlo z roku 1985.
Kuščynskyj byl rodák z Podkarpatské Rusi a vystudovaný architekt. Fotografii se začal věnovat již během 50. let, širokého uznání se však dopracoval až během předsrpnového společenského uvolnění. Od roku 1966 se živil jako nezávislý fotograf.
Nedílnou součást jeho díla tvoří i osobité portréty herců a umělců či užitá a reklamní tvorba pro časopisy a kalendáře. V letech 1970–76 byl fotografem Divadla Semafor. Zásadní roli hrál i při organizaci fotografického hnutí jako zakládající člen skupiny Setkání.
Výstava na Staroměstské radnici vychází z bohatého archivu rodiny Kuščynských a prezentuje dobové autorské zvětšeniny v maximálně autentické podobě, které byly pro účely výstavy nově zrestaurovány. Výstavu doplňují i ukázky Kuščynského užité tvorby (kalendáře, obaly gramodesek apod.).