Festival Lucky People Center Open Air Field |
Proboštská jezera (staroboleslavsko) |
Čtyři stylové stany a dvě hlavní pódia |
Pořádala agentura Lighthouse |
Nora Geir Jenssena neboli ambientně zaměřený projekt Biosphere jsem předem tipoval na černého koně festivalu. Jenssen však nabídl nikterak hlubokomyslné či alespoň zábavné zvukové eskapády podpořené elektronickými vyhrávkami a pointované pomalou, nicméně výraznou rytmikou. Byla to opět spíše záležitost do menšího klubu. Přestože se Jenssenovy rozmáchlé syntetické zvukové plošiny setkávaly s poměrně vřelým ohlasem publika, do Floexovy vynalézavosti nebo Zjelvovy suverenity mu něco chybělo.
Co se rafinovanosti a vynalézavosti týče, nejpovolanější se ukázala britská legenda The Orb. Ti se ve stylově i zvukově nesourodém vystoupení představili coby zvukohledači, šílení experimentátoři i nesmlouvaví technaři. Rozhoupané dubové basy a hrátky s hlasovými samply se střídaly s ostrými chuchvalci zvuků, valícími se buďto nad složitě naprogramovanými bicími smyčkami, či nekompromisně tepajícím pravidelným rytmem. Desítky zásadně rozdílných vjemů, pocit i nálad, které letošní ročník festivalu nabídl, The Orb namíchali do jedné originální, nenapodobitelné zvukové vize, ve které i těžko slučitelné styly a tendence nacházely smíření a nové vyznění. I po více než deseti letech v pozici vlivných tahounů taneční scény zůstali The Orb svěží a několik kroků před ostatními. Lucky People Centre v nich měli očekávané vítěze.