"Když jsme hráli jen sambu, tak jsme byli pro všechny trochu exoti. Lidé se na koncertech spíš dívali než tancovali. A my chceme lidi bavit. Také nás lákalo přiblížit se popu, proto jsme začali dělat klasické písničky," vysvětluje změny Miloš Vacík.
Tam Tam Orchestra proto postupně rozšiřoval své řady, až se ustálil na nynější šestičlenné sestavě, která čerpá z etnické hudby a world music.
Společně s Vacíkem, který má za sebou působení v kapelách Sluneční orchestr, Laura a její tygři či Pražský výběr a spolupráci s řadou věhlasných interpetů, je hlavním perkusistou Martin Kreuzberg, ovšem chřestítka, bubínky a další rytmické nástroje berou do rukou i ostatní.
Flétny jsou doménou Jakuba Klára. Kapela se nově rozrostla také o kytaristu Jakuba Hlobila, basistu Martina Drahoňovského a zejména o zpěvačku Terezu Petrášovou, jejíž hlas vévodí novému albu.
"Na Rytmikon napsala dva texty, ostatní jsou moje. Deska má široké rozpětí, od rumby a bahíjy až po snové a melancholické věci na druhé straně, které jsou mi blízké a akcentují zpěv," podotýká Vacík.
Repertoár pro Rytmikon začal vznikat nedlouho po vydání debutu u Faust Records. Jako základ posloužily demosnímky z roku 2003, na nichž už se podílel Dušan Neuwerth (Tata Bojs), který nové album celé produkoval.
"Dušan přistupoval k písničkám velice citlivě a respektoval naše pojetí," říká Vacík o nahrávání Rytmikonu, které s drobnými přestávkami trvalo od ledna do dubna.
Pilotním singlem z veselé taneční desky, která oficiálně vychází 2. května a obsahuje tucet písní, se stal Sluneční dům. Tam Tam Orchestra nyní zároveň krouží po tuzemských klubech. Turné vyvrcholí křtem 19. května v pražské Akropoli.
"Pro lidi jsme pořád zajímaví, i když teď více slyší klasickou formu sloka - refrén - sloka. Ale berou nás pozitivně a hlavně už po druhé písničce tancují. A to jsme si přáli," usmívá se Vacík.