Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svět podivínů je pro Sylvii Krobovou světem absolutního lyrismu

  15:56aktualizováno  15:56
Na druhém albu Svět podivínů se herečka a šansoniérka Sylvie Krobová představuje v poněkud odlišné podobě než na debutu Stín.

Sylvie Krobová

Před dvěma lety byl Stín jedním z největších překvapení domácí hudební scény – v Krobové se objevila zcela autentická autorka i interpretka na pomezí písničkářství a šansonu. Její album bylo navíc mimořádně zajímavě instrumentováno – zpěvaččin klavír a akordeon doplnilo violoncello Vojtěcha Havla a bezpražcová baskytara Oty Sukovského. Jména těchto spoluhráčů už bohužel na novince nenajdeme.

Sylvie Krobová: Svět podivínů (videoklip)

Sylvie KrobováTo ale neznamená, že by se snad Krobová rozhodla pro mainstreamovou instrumentaci: naopak, ve dvojici s Tomášem Alferim si prohazují klavír a akordeon, což není zase tak úplně běžný souzvuk, jak by se mohlo na první pohled zdát. Obsazení pak také umožňuje dvojici zdvojování instrumentů, jak vidíme u dvou akordeonů v titulní písni nebo u dvou klavírů v minimalistické "téměř stěně" Prám.

Vesměs hudebně jaksi "rozmáchlé" a romantické skladby stejně jako na debutu připomínají ruské kořeny Sylvie Krobové (ty jsou bezpochyby i "sudičkami" jejího vokálního projevu, ve kterém je spousta patosu; ten je ale v písních tohoto typu zcela na místě, a navíc uvěřitelný).

Sylvie Krobová: Plátek z růží (živě)

Sylvie KrobováZpěvaččiny texty jsou vlastně souborem absolutně lyrických básní (v tom se Krobová odlišuje od typických šansoniérek - "vypravěček příběhů"), ve kterých hraje podstatnou roli zvukomalba, snaha udržet všechny tři složky písně – hudbu, text i interpretaci – jako nedělitelné, jako "z jednoho kusu". A totéž vlastně platí i pro celé album, které si nese souvislou atmosféru od začátku do konce.

Za ten ovšem musíme považovat titulní skladbu Svět podivínů. Zcela závěrečná "audiofonní commedia dell´ arte" Tři v tom stojí totiž naopak zcela mimo kontext alba, je jakýmsi bonusem, který by možná mohl být zajímavý scénicky, ale na pouhé nahrávce neobstojí, byť zřejmě měl být jakýmsi odlehčením po předchozí dávce emocí. Ale proč za každou cenu odlehčovat? Proč je v sobě nenechat pozvolna doznít?

Sylvie Krobová: Svět podivínů
Vyd. Black Point, čas 51:21
Hodnocení iDNES.cz: 70 %

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z natáčení klipu Kdo to má
VIDEO: Kapitán Demo „na lajně“ odhaluje tajemství českého showbyznysu

Producent Jiří Burian, respektive jeho alter ego, „ultimativní celebrita a raper“ Kapitán Demo představuje klip k písni Kdo to má, který vizuálně doprovází již...  celý článek

Slovenská kapela Desmod
Slovenská kapela Desmod rozeznívá v českých klubech Molekuly zvuku

Slovenská kapela Desmod ve čtvrtek vyprodala ostravskou zastávku v Garage Clubu v rámci svého klubového turné Molekuly zvuku. Desmod vystoupí ještě ve Zlíně,...  celý článek

Magdalena Kožená a tanečník flamenka Antonio El Pipa si v Rudolfinu společně...
GLOSÁŘ: Kožená tančila flamenco, hvězdný tenorista hrál na kytaru

Bylo by to jistě atraktivní, přesto se mezzosopranistka Magdalena Kožená a peruánský tenorista Juan Diego Flórez nesešli na jednom koncertě. V Praze vystoupili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.