O co jde?
Členům kapely je kolem šestnácti let a jejich zpěvák Bill působí jako dětská parodie na Briana Molka z Placebo. Celé to je ale docela působivé, hudebně profesionálně zmáknuté a marketingově dotažené do posledních detailů.
Tokio Hotel jsou v podstatě dětská varianta teenagerských kapel typu Good Charlotte nebo Simple Plan. Chlapci začali s muzikou už v devíti, zásadní obrat ale nastal až v roce 2004, kdy se jich chytil profesionální producentský tým z Hamburku. Zajímavé je, že ti samí producenti měli v minulosti prsty například v boybandu Bed & Breakfast nebo europopovém slizu Squeezer.
Útok na ČR
V Německu trvá mánie kolem Tokio Hotel od loňského léta, kdy uspěli se singlem Durch Den Monsun. Pikantní je ale rozptyl tohoto fenoménu za hranice jejich rodné země. U nás a třeba i v Polsku se totiž stali mezi dívkami kultem ještě dřív, než jim to místní média a hudební průmysl stačily vnutit do hlavy.
Naopak - byly to samy fanynky, které si vydání Tokia Hotel v Česku vyloženě vydemonstrovaly. Nikdo přitom vlastně netuší, kde na tuhle kapelu přišly. Jedním ze zdrojů bude podle všeho německá hudební televize Viva, dále internet a pak klasická šeptanda.
Fanynky Tokio Hotel jsou jako kobylky. Stačí jen zmínka o jejich miláčcích a následuje totální nálet. Na internetu už před místním vydáním desky existovala spousta pečlivě vedených blogů v češtině, které překvapují dokonalým servisem informací.
I když je všem těm slečnám kolem patnácti, překládají z němčiny jako divé, mají skeny všech zmínek o Tokio Hotel v německém tisku a svou milovanou kapelu monitorují s precizností izraelského Mossadu.
Co na to label?
„Situace je taková, že my z německé produkce tak devadesát procent odmítáme a Tokio Hotel jsme vůbec neměli v plánu vydávat,“ říká zdroj z české pobočky labelu Universal.
„Od listopadu začala chodit spoustu mailů a ty holčičky si to normálně vydupaly. Já tady mám od fanynek Tokio Hotel několik telefonátů týdně, před polským sídlem Universalu prý dokonce kempujou. Ty holčičky jsou fakt děsně akční a já vůbec nechápu, že v těch patnácti letech vědí, že za kapelama stojí vůbec nějaký firmy a že si najdou kontakt a napíšou. A ty maily bývají často doslova obviňující – jak to že se jim víc nevěnujeme a tak.“
Co na to média?
Universal nebyl jen pod tlakem fanynek, ale i dramaturgů hudebních pořadů, kam si dívky psaly o klip Tokio Hotel, který však tou dobou nebyl v Česku vůbec k dispozici.
První je začala hrát televize Óčko, v jejíž oficiální hitparádě se Tokio Hotel dostali z nuly rovnou na jedničku, pořad T-Music se chytil v zápětí a scénář se zamořením hitparády se opakoval. Z tisku zareagovalo nejrychleji Bravo, které je s velkým úspěchem vrazilo už opakovaně rovnou na obálku.
To je ale teprve začátek, skutečná mediální nakládačka přijde pravděpodobně právě v těchto dnech. Už v úterý 11. dubna se Tokio Hotel předvedou vyvoleným fanouškům v jednom z pražských klubů, uvažuje se i o regulérním velkém koncertu.
Další zajímavosti o Tokio Hotel a další novinky z hudebního světa najdete v dubnovém čísle časopisu Filter s hiphopovou formací Indy & Wich na obálce! - více zde