Repertoár ansámblu složeného z kontratenoristy, dvou tenoristů a barytonisty zasahuje sice až k soudobé hudbě, tentokrát však pánové zůstali na poli renesanční polyfonie a zazpívali ukázky z Kodexu Speciálník, pražského rukopisu z doby kolem roku 1500.
Soubor, který vznikl před třiceti lety, je úžasně sladěný, zpěv chápe jako zcela samozřejmý a přirozený způsob komunikace, která přináší radost interpretům i posluchačům.
Staré hudbě věnuje letos orchestr FOK i další tematickou řadu Barokní opera a oratorium. Jeho součástí bylo i páteční provedení Händelova oratoria Izrael v Egyptě opět v kostele sv. Šimona a Judy.
V tuzemských podmínkách, kde autentická interpretace nedosahuje takové úrovně, potěšil výkon slovenského souboru Musica Aeterna a sboru Ars Brunensis Chorus svým důrazem na přesnost a souhru. Jeden ze sólových partů navíc zazpíval s lehkostí člen Hilliard Ensemble, kontratenorista David James.
Precizní základ a na něm postavená vize jsou jedinou cestou k úspěchu. To velice dobře ví i izraelský dirigent Ilan Volkov, který ve čtvrtek debutoval v Rudolfinu s Českou filharmonií.
Mladík považovaný za jeden z nejzajímavějších objevů řídil skladby Brittena, Strausse a Debussyho s obdivuhodnou suverenitou, přehledem a jasnou představou. Ve Straussově Koncertu pro lesní roh a orchestr využil svou příležitost sólohornista České filharmonie Ondřej Vrabec.