Sjednotila osm umělců a uměleckých skupin. Kurátor Pavel Humhal pozval například aktivistické skupiny Guma Guar, Podebal či Internetovou generaci, dále Jana Nálevku, Štěpánku Šimlovou či německé autory Gudrunu Teichovou a Johannese Wohnseifera.
"Špálovka" se svou novou tendencí věnovat se problematice konzumní společnosti dokonale zapadá do prostředí Národní třídy plné obchodů a momentálně zlevněného zboží.
Červenobílá fólie na vitrínách galerie s čárovým kódem a označením 30 % Off však místo k nákupům láká k zamyšlení o dnešních chrámech konzumu a jejich mechanismech a nástrojích.
Video skupiny Guma Guar poodhaluje vtipný a nedůstojný vznik reklamních šotů. Z uchazečů si skupina tak trochu "střílí". Ti pak dobrovolně s co nejsmutnějším výrazem v tváři opakují "Těstoviny Panzani se nikdy nelepí".
Reklamou prostoupenou společnost, její estetický a morální úpadek kritizuje také Internetová generace. Ta vytvořila virtuální platformu, kde si lidé mohou například zvolit za prezidentku Miss World či Jiřinu Jiráskovou, svět je plný exotických zvířátek a z Billa Gatese se stal JehoVista.
Mechanismy podprahového vnímání reklamy odkrývá projekce Jana Nálevky zatímco Podebal přichází na trh s novou reklamní značkou pro popelavé tenisky Shoa (hebrejsky holokaust).
Galerie Václava Špály chce hledat cestu mezi současným uměním a divákem. Výstava 30 % Off je zatím docela slibný začátek.