Jen málo představitelů současné dokumentární fotografie se může pochlubit takovou popularitou, tolika výstavami a publikacemi i takovým tvůrčím vlivem jako tento sedmačtyřicetiletý člen agentury Magnum. Parr je nejvýraznějším představitelem celé skupiny britských dokumentaristů, kteří se od fotografů předchozí generace liší tím, že místo pohotových kinofilmových fotoaparátů dávají přednost přístrojům na střední formát negativu, místo hrubozrnných černobílých filmů používají barevné materiály, namísto akcentování přirozeného osvětlení kombinují denní světlo s přisvětlováním silnými elektronickými blesky a především více než o třídní rozdíly a sociální nespravedlnost se zajímají o všední život nejpočetnějších středních vrstev, o globalizaci kultury, nadvládu konzumu a ztrátu národních a individuálních identit.
Parr tato témata dovede zobrazovat se suchým anglickým humorem a jemnou ironií, který ovšem čas od času přechází v sarkasmus. Dobře patrné je to už na nejstarších záběrech ze zchátralého letoviska New Brighton, které zobrazují s vizuální působivostí rozličné groteskní situace.
Technická preciznost tonálně bohatých fotografií s jásavými barvami, připomínajícími idealizované reklamní snímky, vytváří kontrast ke zobrazeným motivům přeplněných pláží plných neuklizených odpadků, kde se lidé opalují v těsné blízkosti buldozerů, koupou se ve špinavé vodě a stojí fronty na rychlé občerstvení.
Obdobné formální zpracování i podobná témata samoty uprostřed davu, přetvářky, ztráty individuality, lhostejnosti a vzájemné odcizenosti ve vztahu rodičů a dětí najdeme i ve fotografiích ze souboru Cena živobytí, ukazujících nudné a formální společenské večírky, zahradní slavnosti nebo čaje o páté, jimiž se noví členové střední třídy utvrzují ve svém postavení a snaží se prokázat svou úspěšnost. A najdeme je též v záběrech z novodobých chrámů - hypermarketů a nákupních center či ve fotografiích z knihy Malý svět, ukazující uniformitu zkomercionalizované turistiky.
Od 1. do 3. dubna tuto retrospektivu ve stejných prostorách nahradí výstava barevných laserových kopií novějších Parrových fotografií z pěti kontinentů, vytvořených kinofilmovým fotoaparátem a více pracujících s detaily. Praha se jí zařadí do gigantického výstavního projektu - stejné Parrovy snímky budou v té době vystaveny ve více než třiceti galeriích od San Franciska přes Londýn a Moskvu až po Tokio.