Ve zcela zaplněné Dvořákově síni zazněly romantické kusy Antonína Dvořáka, sonáty Krzysztofa Pendereckého a Ludwiga van Beethovena i výběr z 24 preludií Dmitrije Šostakoviče.
Po dlouhotrvajícím aplausu umělci přednesli Syncopation od slavného rakousko-amerického houslisty a skladatele Fritze Kreislera.
Vystoupení na Pražském jaru bylo jedním ze šesti koncertů evropského turné této dvojice umělců.
Midori hrála na vzácné housle z roku 1734, které jí doživotně zapůjčila japonská nadace. Na koncert se přišli podívat i její čeští kolegové - Josef Suk a Pavel Šporcl.
Šestatřicetiletá Midori před českým publikem hrála potřetí. Na světě zřejmě není špičkového orchestru, s nímž by nehrála, a festivalu, na němž by nevystupovala.
Jak uvedla v dubnovém rozhovoru v časopise Hudební rozhledy, Praha je pro ni městem hudby velkých českých skladatelů - Smetany, Dvořáka, Suka a Janáčka.
Umělkyně a také mírová velvyslankyně, již do funkce jmenovala OSN, usiluje o snížení chudoby a sama pracuje v nadaci, která přibližuje dětem klasickou hudbu.
V nedávné době také promovala z psychologie a z genderových studií. Hudbu vyučuje na několika prestižních amerických univerzitách.
Na losangeleské univerzitě založila vzdělávací centrum, v němž usiluje o propojení hudby a veřejného života. Své aktivity zakládá na myšlence hudby jako pojítka bez rozdílu rasy, národa a kontinentu.