Tamás Komoroczky ve svém cyklu fotek odkazuje ke skandálnímu pornovideu bratří Chapmanů - jak je patrné z fotografie, na níž hlava leží uprostřed jedovatě barevných květů. Pózuje tu či předvádí každodenní situace (na hřišti, u stolu, při malování, stříhání vlasů) za přítomnosti a akční souhry "příruční druhé hlavy" vymodelované do vlastní podoby. Kriszta Nagyová pak v manipulovaných autoportrétech "pracuje" - méně poeticky a méně drasticky, ale s přesnější myšlenkou - s tvarem svého poprsí. Balász Beöthy a Hajnal Némethová se pomocí jednoduchého principu zrcadlení portrétují v kulisách evokujících kultovní filmy, reklamy a klipy - s lehkým náznakem zpochybněné sexuální identity. Csaba Nemes se jako jediný výrazněji dotýká Maďarska a zkušenosti konkrétního kulturního a sociální prostoru - jeho ironická metafora "cizího jazyka" však na výstavě ustupuje obecné každodennosti.
Výstava vypadá dobře. Na rozdíl od vzpomenuté velké oficiální výstavy v Praze v severočeském Ústí nad Labem vědí, proč to dělají.
Galerie Emila Filly ukazuje mladé Maďary především s ohledem na podobnou situaci tamní výtvarné scény a díky přirozenému hledání kontaktů s obdobnými regionálními uměleckými centry ve střední Evropě. Institut současného umění v Dunaújvároši je asi v podobném postavení jako Galerie Emila Filly - působí na okraji, ale dělá výstavy, jež centru často chybějí.
Portrét umělce jako mladého muže. Galerie Emila Filly. Ústí nad Labem. Výstava se koná do 16. května.