Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Vesmírná báseň o nepřítomnosti diváky rozdrtí a dezorientuje

  15:56aktualizováno  15:56
Náročné audiovizuální představení, které není vhodné pro epileptiky, těhotné ženy a děti, připravil Jan Mocek do pražského Alfreda ve dvoře. Změť zvuků a stroboskopu diváky téměř rozloží.

Jan Mocek v představení Shadow Meadow | foto: Adéla Vosičková

Fotogalerie

Několikaminutová pasáž se střídavě ubírající a zvyšující se frekvencí blikání. Houstnoucí dým, který sílu stroboskopu jen podporuje. Divák marně mhouří oči, přemíra zvukových a světelných jevů ho doslova dezorientuje. Když pak vše utichne a velký sál pražské scény Alfréd ve dvoře se rozsvítí, zůstává publikum ještě dlouho zmateně sedět. Jednak není přes dým nic vidět, jednak není jasné, zda světla nejsou další částí představení Shadow Meadow. 

Rozpačitý moment nakonec diváci odmění úsměvem a potleskem k pódiu, kde se za oblaky páry dají tušit oba vyčerpaní performeři.

Irina Andreeva a Jan Mocek, který je zároveň režisérem a autorem, totiž právě předvedli hodinovou pohybovou a především audiovizuální show. 

Shadow Meadow

Alfréd ve dvoře

premiéra 21. listopadu 2017

režie: Jan Mocek

hrají: Irina Andreeva, Jan Mocek

Hodnocení­: 65 %

„Temná vizuální báseň o nepřítomnosti“, jak tvůrci svůj neobvyklý kus na hranici divadla a výtvarna nazývají, je skutečně náročnou podívanou. Z některých momentů, kdy se oba tanečníci zarývají do parketu či bortí stěny, se může dělat až fyzicky nevolno. 

Zajímavý experiment překvapí nápady, navodí vesmírný pocit a dopřeje zážitek. Zda lze za drtivou formou najít hlubší myšlenku, je otázka.




Nejčtenější

Alkohol může být zrádný, popsal David Švehlík Za scénou

Švehlík byl ve Varech hostem natáčení dalšího dílu našeho pořadu Za scénou,...

Ve čtvrtek do českých kin zamíří snímek Úsměvy smutných mužů, který vznikl podle stejnojmenné knihy spisovatele Josefa...

Sen, Hamlet i Romeo a Julie. Kupte lístky na Shakespeara s exkluzivní slevou

Tereza Voříšková a Jan Sklenář jako Romeo a Julie na Letních shakespearovských...

Letní shakespearovské slavnosti jsou v plném proudu. Vedle letošní novinky Dobrý konec všechno spraví s Martinem...



Zemřel herec Václav Glazar, proslavil se v kostýmu jeptišky v Kameňáku

Z filmu Kameňák

Václav Glazar zemřel ve středu, bylo mu 65 let. Informaci přinesl režisér Zdeněk Troška, jehož série filmových Kameňáků...

Mamma Mia! Muzikál je zpět, se Streepovou, Brosnanem i babičkou Cher

Záběr z pokračování snímku Mamma Mia!

Filmařsky sice žádná sláva, ale nakažlivá nálada, výteční herci a písně skupiny ABBA vylepšili před deseti lety...

VIDEO: Buď zemře hladem, nebo mezi žraloky. Útěk znovu zkusí Motýlek

Motýlek

Koncem září přijde do kin nová verze slavného dramatu Motýlek. Roli muže, který se snaží uprchnout z trestanecké...

Další z rubriky

RECENZE: Hvězdný tenor režíroval pro Národní. Secvičil jen směšné pózy

Miguelangelo Cavalcanti v titulní roli Verdiho opery Nabucco, kterou uvedlo...

Ztracena v začínajících prázdninách, navíc v náhradním prostoru Hudebního divadla Karlín, začala se hrát nová inscenace...

Pohyb a tanec vládnou Praze, startují akce Za dveřmi a Nultý bod

Záběr z představení Pour kanadské tanečnice a choreografky Dainy Ashbee

Moderní tanec i pohybové a fyzické divadlo se stále řadí mezi menšinové divadelní žánry. Jejich obliba však rok od roku...

RECENZE: Hybnerová a Táborský se v Ungeltu topí mezi realitou a snem

Vanda Hybnerová a Miroslav Táborský v inscenaci hry Život podle Jonesových

Na pole jiné dramatiky chtělo pražské Divadlo Ungelt vstoupit uvedením hry Život podle Jonesových. Kus s Vandou...

Najdete na iDNES.cz