Předkové Vanessy Mae pocházejí z Číny. Její matka, singapurská Číňanka, se však s Maeiným otcem, který pochází z Thajska, záhy rozvedla a i s dcerou se přestěhovala do Londýna. Mae se cítí především světoobčanem, ale své kořeny podle vlatních slov pociťuje silně. Přesto dosud nikdy neinterpretovala klasickou čínskou hudbu.
Mae se narodila v roce 1978, tedy o stodevětašedesát let později než Nicolo Paganini. Čínské znamení Koně ji dalo do vínku nejen krásu, ale zejména tvůrčí neklid stejně jako potřebu komunikovat s druhými. Mae říká: Nic mi nepůsobí větší potěšení, než když cítím kontakt a zpětnou vazbu s publikem."
Na závratně rychlé a hvězdné kariéře Vanessy Mae má podíl i její matka, která ji vždy velmi podporovala. "Ovlivnila mě především svým smyslem pro detail a perfekcionismem," tvrdí Mae.
Alba, která Mae natočila ve stylu zvaném techno-acoustic fusion, v podstatě Mae proslavila, neboť právě jimi posunula housle a klasickou muziku o velký kus dopředu. Takovým pojetím klasiky, jaké předvedla na svém prvním techno-acoustic fusion albu The Violin Player (1995), si ovšem proti sobě poštvala mnoho kritiků, kteří ji nazývají prostitutkou klasické hudby. V techno-acoustic fusion se totiž mísí vážná hudba s prvky techna, popu i rocku.
Tito pomlouvači jednoduše nepochopili, že právě toto mixování stylů může pro současnou mladší generaci znovuobjevit vážnou hudbu.
Vanessa Mae |
Vanessa Mae |
Vanessa Mae |
Vanessa Mae |