Lucie Bílá během zkoušek muzikálu Sestra v akci

Lucie Bílá během zkoušek muzikálu Sestra v akci | foto: Lukáš Fronk

RECENZE: Muzikálová Sestra v akci je koncert Lucie Bílé s divadlem

• 2
Lucie Bílá už před premiérou naznačila, že Hudební divadlo Karlín jí dalo exkluzivní možnost vybrat si muzikál, ve kterém by na zdejší půdě chtěla účinkovat. Na naše poměry nepříliš častá věc se vyplatila.

Bílá si totiž vybrala broadwayskou muzikálovou adaptaci lehké americké komedie Sestra v akci, ve které se zkraje 90. let proslavila Whoopi Goldbergová jako hubatá zpěvačka v hábitu jeptišky.

Role Bílé sedla dokonale, po pěvecké stránce zde zcela exceluje, její nenapodobitelný hlas krásně vyčnívá v jeptiškovském chóru. Stejně jako film i muzikál je v číslech, kde sestra Deloris řídí klášterní sbor, nejsilnější. Tvůrci logicky právě sem soustředí největší hity i docela povedenou choreografii. I když hudba z pera Alana Menkena přinese za celý večer tak jednu dvě zapamatováníhodné melodie a celkově se nese na nenáročné vlně neidentifikovatelného popu 80. a 90. let (tedy stylu, který obvykle obstojí jako podbarvení k nakupování), s muzikálem příjemně ladí. V Karlíně ji hlavně o několik levelů výš posouvá živé provedení pod taktovkou Kryštofa Marka.

Bílé se daří i herecky, i když čítanková proměna sprosté holky z ulice ve věřící uvědomělou ženu nevyžaduje náročný výkon. Větší roli zastane ještě Iva Pazderková v podobě matky představené a Roman Tomeš v poněkud otravné roli popleteného policisty. Oba zmínění zpěváci zde i skvěle tančí. Ostatní postavy jsou silně do počtu, a to včetně Curtise Shanka Václava Noida Bárty, který nedostane téměř žádný prostor. Příběh sám o sobě popravdě nevyžaduje, aby divák příliš držel pozornost, ostatně nenápadná režie Antonína Procházky se o to ani příliš nesnaží.

Sestra v akci

75 %

Hudební divadlo Karlín

premiéra 19. října 2017

režie: Antonín Procházka

hrají: Lucie Bílá / Markéta Procházková, Světlana Nálepková / Iva Pazderková, Václav Noid Bárta / Tomáš Trapl, Martin Písařík / Roman Tomeš, Jaromír Dulava / Václav Vydra, Pavla Břínková, Markéta Procházková / Barbora Šampalíková, Vendula Příhodová / Veronika Vyoralová, Helena Dytrtová / Hana Seidlová, Ivo Hrbáč / Jan Urban a ostatní

Naopak velice zdařilé jsou kulisy z dílny Martina Černého. Úvodní filadelfská ulice působí ještě trochu kartónově, ovšem prostory kláštera či interiér kostela se povedly a jen podtrhují zmíněná nejlepší hudební a taneční čísla, která se zde odehrávají. Svět církve je pak živnou půdou pro několik více či méně vtipných narážek – třeba ta s protestanty patří k těm lepším. „Nám všem dělá radost / sexuální zdrženlivost,“ rýmuje pak osvědčený Adam Novák v českých textech.

Sestrou v akci by Karlín přidal do svého repertoáru tradiční položku, velké body navíc mu však dodává účast Lucie Bílé. Od první barové scény až po blyštivé finále jde v podstatě o její koncert s přidaným divadelním bonusem.

19. října 2017