Půjde o Vlastu Horvátha, Petra Bendeho, Gábu Al Dhábbu, Michala Hudčeka...
... Michaela Foreta a Aliho Amiriho. Jde o prvních šest interpretů, z nichž každý má názor na hudbu, něco, co se líbí i nám. Ještě uvažujeme o někom z druhé šestky finalistů.
Vítěz soutěže musí vydat album do září?
Takhle striktně to není v pravidlech dané. Ale byli bychom rádi, aby desku vydal. Samozřejmě bude záležet na repertoáru. Petr Bende je také autor, o to je situace jednodušší. S Vlastou Horváthem se sejdeme hned po finále.
Co může vydání alba druhé superstar přibrzdit?
Pro mě je nejdůležitější kvalita. Asi by bylo hloupé nedat vítězi výhodu a nevydat jeho album jako první. Ale dovedu si teoreticky představit jinou situaci. Kdyby se například něco protahovalo, museli bychom jít ven s alby, která budou už hotová. Prioritou samozřejmě zůstává deska vítěze, která by měla vyjít jako první.
Turné vítěze bude následovat po vydání desky?
Vlasta Horváth i Petr Bende jsou na tom tak dobře, že to lze s vydáním desky splnit.
Petr Bende už měl připravené album, využijete ho celé?
Ne. Písně by se měly předělat do modernějšího stylu s tím, že Petr Bende dnes evidentně lépe zpívá. Z hotových písní by se měly vybrat ty použitelné.
Také Michal Hudček prý má nějaké vlastní věci. Přehrál vám je?
Ano. Některé jeho písně jsou opravdu pěkné. Má jasný názor na to, co chce dělat, a je autorsky činný. Taková spolupráce bude lepší, než kdyby sem zpěvák přišel a řekl: „Tak mi něco vymyslete.“ Což mimochodem neudělal nikdo z těch, se kterými jsme mluvili. Jejich představy se docela shodují s našimi, k žádnému konfliktu v jednání vlastně nedošlo.
Jak vidíte Michaela Foreta, idol dívčích srdcí?
Michael má rád kytarový pop i složitější věci. Překvapil mě, že se mu líbí muzika ve stylu Pink Floyd. Shodli jsme se, jakým směrem by se mělo jeho album ubírat.
Dojde i na výběr z různých bank písní, které má vaše firma?
Samozřejmě. Jsou tam kvalitní věci. Je dobré do takových zdrojů občas sáhnout. Dělají to interpreti po celém světě. Byla by hloupost tuhle možnost opomíjet, ale nechceme na tom stavět repertoár nových alb.
U Anety se velmi osvědčili domácí autoři včetně Oskara Petra a Michala Hrůzy. Hlásí se vám nějací další?
Samozřejmě. Musíme vybírat typově podle stylu muziky. Dokážu si představit, že Oskar Petr napíše něco pro Gábu Al Dhábbu. Hlásí se i jiní autoři, například Ota Balage pro Vlastu Horvátha. Já jsem o tom s Vlastou ještě nemluvil, ale dokážu si jejich spolupráci představit.
Máte už harmonogram, podle něhož budou desky vycházet?
Na všech albech se musí dělat přes léto. Chtěl bych, aby do konce letošního roku vyšly tři nebo čtyři desky a po Novém roce další dvě či tři. Myslím, že Martině Balogové se vyplatilo, že desku vydala po Novém roce. Byl na ni čas.
Hledáte superproducenta, jako byl Ivan Král, který přispěchal na pomoc Anetě?
Nechci Ivana Krále snižovat, ale nevím, jestli je lepší producent než Ota Balage. V tuhle chvíli hledáme české producenty.
Jsou smlouvy pro superstar 2005 tvrdší než loňské?
Ne, jsou naprosto stejné a jsou vlastně celoevropské.
Ovlivňujete nějak podobu soutěže?
Ne. My se ke zpěvákům dostaneme, až když vypadnou. Do soutěže jsme dodali tři písničky. Jednu skladbu jsme připravili pro všech dvanáct finalistů, jinou pro šest, respektive sedm zpěváků, aby v ní zazněl i dívčí dvojhlas. Tato píseň však nebyla odvysílaná, protože Michal Hudček spadl z koně. Připravili jsme také dvě verze finálové písničky z dílny Honzy Horáčka.
Jak jste vnímal hudební dramaturgii soutěže?
Dramaturgie, která ovlivnila i sledovanost, byla vlastně stará. Děti úplně nezajímá Divadlo Semafor, swing nebo šedesátá léta. Neznám pravidla soutěže, ale myslím, že finalisté se zbytečně trápili. Kdyby zazněl hip hop nebo rhythm and blues, byli by na tom líp. Vždyť naposledy se věnovali muzikálu. Byla to hodně konzervativní dramaturgie. Viděl jsem některé díly slovenské SuperStar, která mi přišla živější. Dramaturgie soutěže mohla poznamenat sledovanost, ale nemusí ovlivnit desky. Ty mohou vyjít jako velmi dobré.
Co u vás čeká Anetu Langerovou, Šárku Vaňkovou a další loňské finalisty?
Aneta to vzala za správný konec. Jako jediná ze čtyř předchozích finalistů má vlastní kapelu. V tom má velkou výhodu proti Sámeru Issovi, Martině Balogové nebo Šárce Vaňkové. Se všemi samozřejmě pracujeme a snažíme se jim pomáhat. Budou dál vydávat desky, o kterých předpokládám, že budou úspěšné. Ale dostali se do situace, kdy musí potvrdit kvalitu další deskou. Už to nebude jen o fandovství.