Z pěti nominovaných alb zvítězilo CD John Adams: On The Transmigration Of Souls, které natočila Newyorská filharmonie s dirigentem Lorinem Maazelem pro firmu Nonesuch Records.
Zopakovala se tak situace z doby před dvěma lety: tehdy se o cenný gramofonek ucházela supraphonská nahrávka Janáčkovy opery Káťa Kabanová, ale ve finále se neprosadila.
Ředitelka Supraphonu Jana Gondová, která na ceremoniál jela do Los Angeles, však výsledek nevidí tragicky.
"Je to americká národní cena, tak snad ani není překvapivé, že ji dostal americký skladatel," konstatovala v telefonickém rozhovoru.
Proto ji také tolik nemrzí, že vyhlašování vítězů v kategoriích věnovaných klasické hudbě, které se konalo ve zvláštním programovém bloku a v jiném sále, nešťastnou shodou okolností nestihla.
"Vládl tam organizační zmatek, než jsem taxíkem dojela a prošla všemi policejními kontrolami, bylo po všem," přiznává Gondová. Pobavil ji však rozhovor ve frontě na jednu z bezpečnostních prohlídek.
"Dala jsem se do řeči s dvěma americkými jazzmany, patrně přímo z Akademie, a když jsem jim řekla, že jsem Češka a že máme nominaci, tak odpověděli: No vidíte, že vás máme rádi!"
Gondová si nakonec alespoň náležitě vychutnala stěžejní program, během něhož byli oceňováni interpreti populární a rockové hudby. "Předávání cen je neuvěřitelně dokonalá show. Až si člověk říká, že je škoda, že spousta nadaných zpěváků nemá šanci se sem dostat," míní Gondová.
Celková atmosféra na ni působila trochu sentimentálně. "Byla tam spousta návratů, třeba k hudbě třicátých let minulého století, a samozřejmě k Rayi Charlesovi," podotýká.
Třebaže Supraphonu cena unikla, jeho ředitelka si slibuje leccos pozitivního i od nominace: "Doufám, že se nám podaří dokončit komplet symfonií Martinů, který od počátku pronásleduje smůla. Začalo to povodněmi, kvůli nimž se nemohlo natáčet v Rudolfinu. Snad tedy konečně prolomíme začarovaný kruh."