V současnosti Franz Welser-Möst diriguje nejlepší evropské i americké orchestry, zatím se však nikdy neobjevil před některým z předních českých těles. "Musím dokonce zahanbeně přiznat, že v Praze jsem poprvé v životě," dodává k tomu Welser-Möst. S českými umělci má přesto již příjemné zkušenosti. "Rád vzpomínám na spolupráci s Pražským filharmonickým sborem, s nímž jsem loni v Curychu provedl Verdiho Requiem. Příští rok plánujeme tamtéž Beethovenovu Missu solemnis, a naším velkým přáním je i Mahlerova Osmá symfonie," upřesňuje dirigent, který zastává funkci hudebního ředitele curyšské opery. Za sezonu tam nastuduje čtyři nové inscenace ze sedmnácti, a celkem oddiriguje šedesát až sedmdesát představení.
Třebaže Franz Welser-Möst podepsal exkluzívní smlouvu s firmou EMI, která ho zavazuje natočit jeden kompaktní disk ročně, jeho názory na další vývoj gramofonového průmyslu jsou jednoznačně skeptické. "Během posledních pěti let se gramofonový trh zhroutil, neboť firmy podcenily jeho přesycenost a nyní s nastalou situací bojují," prohlašuje Welser-Möst. "Šance trhu s klasickou hudbou proto spočívají v jiných médiích, než jsou kompaktní disky - ty se podle mne stanou spíše exkluzívním doplňkem. Budoucnost patří především internetu. Vývoj spěje k tomu, že jednou budete sedět ve svém bytě třeba v Chicagu a přes internet vyslechnete a zhlédnete koncert ve vídeňském koncertním sále, který bude pro ten účel vybaven mikrofony a kamerami," vysvětluje dirigent. Rychle však ujišťuje, že opojení technikou bude mít vždy své meze. "Živý zážitek z koncertní síně prostě nic nenahradí," zdůrazňuje Welser-Möst.