Tentokrát se však rozhodl jen "posunout estetiku a formu Rusalky o sto let vpřed" různými úpravami. Nejsou - ve srovnání třeba s úpravami Mozarta a Smetany ve Studiu Ypsilon - dějově ani hudebně převratné; spíš přičinlivě nenechavé a sebevědomě neobratné. Je až k nevíře, jak Zdeněk John - dosud především skladatel filmové a televizní hudby - i v áriích Rusalky, Prince a Vodníka drobně nahrazuje Dvořákovy melodické pasáže svými nenápaditými. Přidá-li se k tomu ještě špatně vybraný Vodník Petra Jandy (s bezbarvým projevem, nejistou intonací v nesmyslně hluboké úpravě a komicky uspěchaným frázováním) a jestliže to vše démonizují žestě a naopak oslazuje sbor jak z lední revue, je už to víc Vodník Johnův než Dvořákův. Prostějovského úpravy křehkých Kvapilových veršů, ač podobně neodůvodněné, jsou o něco milosrdnější, někdy však těžko zpívatelné ("Vzkaž ty mu") nebo primitivní ("ochráncem zda jsi lesní zvěře/ ukryté zrána v lesní keře"). A protože ani orchestrace Martina Kumžáka nezní nijak objevně a bez zjevnějšího vlastního názoru si půjčuje od poválečného bigbandového swingu, běžného rocku i syntezátorového artrocku, neposunuje tato málo talentovaná, jen místy obstojná (úvod, Čokův dvorní šašek, žínky) muzikálová úprava Rusalku vpřed ani o píď. Pouze kritická ohleduplnost před neustále odkládanou jevištní premiérou pak velí nesrovnávat ani relativně lepší Rusalku Báry Basikové, Ježibabu Pavly Kapitánové či Prince Kamila Střihavky s hvězdami dřívějších nahrávek, Miladou Šubrtovou, Věrou Soukupovou nebo Benem Blachutem. O lesku Krombholcova a Chalabalova orchestru ani nemluvě. Rusalka Muzikál CD, 65 minut Vydal Monitor-EMI
- středa 16. prosince 1998