Robbie Williams předvedl v Praze 26.4. 2014 svoji swingovou show.

Robbie Williams předvedl v Praze 26.4. 2014 svoji swingovou show. | foto:  Dan Materna, MAFRA

Robbie Williams se v Praze oženil, ukázal zadek a zapomněl na hity

  • 39
Od první chvíle, kdy Robbie Williams vyjel ze středu pódia před ohromnou oponu, která kryla scénu s kapelou, a začal dělat opičky, bylo zřejmé, že do Prahy dorazil showman. Dvě hodiny mu k tomu hrála stará, "dospělá" swingová hudba.

Ještě než frackovskými pohyby došel na kruhový výběh k mikrofonu a spustil úvodní Shine My Shoes, bylo zřejmé, že v obleku na pódiu stojí, poskakuje a dělá vylomeniny ten pošuk, kterého kdysi vyhodili z Take That za nezřízené chování. Byť byl oblečen jako gentleman, už v první písničce na publikum vystrkoval zadek, i když tentokrát ne obnažený.

Robbie Williams

75 %

Koncert 26.4. 2014, O2 aréna, Praha

Druhý pražský koncert Robbieho Williamse byl v mnoha ohledech zvláštní. Byla to perfektní show, při níž se na scéně pořád něco dělo. Hned jak padla opona, odhalila nádhernou scénu, jak z lasvegaského kasina nebo kabaretu, žestě hrály ze tří pater, ve spodním byla malá kapela s brumlajícím kontrabasem, tanečníci stepovali, lepé děvy tančily a zpívaly vokály. A Williams? S každým pohybem a výrazem bylo vidět, že si to i pro něj netradiční představení užívá. Možná i protože v Praze to byla teprve druhá zastávka celého turné. 

"Moje jméno je Robert Peter Williams a následující dvě hodiny jsou vaše zadky moje," hecoval publikum, ať ukáže svoje "jazzové ruce". Zatímco na něj vyprodaná hala třepotala dlaněmi nad hlavou a řvala, že "chce být bavena", téměř všechny obavy, že swingová show Robbieho Williamse bude seriózní nuda, braly za své. Při klasice Minnie the Moocher už se i sborově zpívalo.

V první půlce se vůbec děly věci, ze kterých by si měli dělat poznámky Michael Bublé i Vojta Dyk. Scéna se proměnila v šantán, Williams vystrčil hlavu skrz rudou oponu, začal zpíval No One Likes a Fat Pop Star jako kuplet a "lítat" nahoru až ke stropu arény. Když se opona rozhrnula, byl tam s ohromným břichem u stropu arény, jako kdyby vypadl z Marry Poppins.

V mnoha směrech geniální a neuvěřitelně zábavná absurdita jeho show vygradovala při coververzi That's Amore od Deana Martina. "Na posledním turné, na každém koncertě, v každém městě jsem skončil v posteli s jinou dívkou. Je mi čtyřicet, musím se usadit," svěřoval se publiku, načež vytáhl z prvních řad fanynku, zeptal se ji na jméno, odkráčel ke kapele, kde se objevila slavobrána a Williamsův producent a dlouholetý spolupracovník Guy Chambers se v roli oddávajícího ptal, zda si slečna Kateřina bere Robbieho Williamse za svého showbyznysového manžela. Hala málem padla nadšením a v rychlém sledu už se rozjíždělo další připravené číslo.

Show, se kterou Robbie Williams přijel, byla zkrátka vymakaná do detailu a on coby její hlavní postava svou roli sehrál skvěle - pěvecky i jako bavič. Ale nebylo to bez jenže. Když vynecháme věci z jeho aktuální swingové desky, o dvacetiminutové přestávce si fanoušci mohli spočítat, že ze svého slavného repertoáru zatím zahrál (samozřejmě ve swingové úpravě) jedinou skladbu Supreme.

Show i scéna byl promyšleny do posledního detailu.

Ve druhé polovině, kdy se scéna proměnila v ohromný parník, se na tom příliš nezměnilo. I když detaily jako prostřídání Empire State of Mind od Alicie Keys se sinatrovskou New York, New York byly zábavné, energickému koncertu nakonec chybělo velké finále. Williams se spokojil s velkým medley svých známých melodií, při němž v reji konfet a tanečníků chybělo jen to, aby do mikrofonu ohlásil, že "možná přijde i kouzelník".

Před tím, než zahrál největší hit večera, dal publiku vysvětlení. "Nechtěl jsem hrát další show, která začíná Let Me Entertain You a končí Angels," uvedl nezvykle právě svůj popový opus Angels. Jenže podle reakcí na něj bylo vidět, že i když Robbie Williams představení odehrál s grácií, kdyby přece jen vsadil víc na vlastní melodie (klidně ve swingových úpravách), dostal by fanoušky na záda lusknutím prstu a koncert by měl mnohem větší intenzitu.

Na pražském vystoupení  přesvědčil, že je skvělý bavič, který "to" utáhne i bez očividných sázek na jistotu. Ale ty jeho velké popové hity k dokonalosti zkrátka chyběly.