Vyprodaná představení i ocenění českého snímku těší tím více, že v soutěži prvních a druhých filmů se letos podle poroty setkala velice kvalitní díla. Předsedal jí gruzínský režisér Otar Iosseliani žijící ve Francii, který se tu prohlásil za přívržence bývalého prezidenta Eduarda Ševardnadzeho a gruzínskou "sametovou revoluci" označil za organizovaný puč.
Hlavní cenu Zlatého Alexandra si odnesl ruský příběh z druhé světové války, Poslední vlak Alexeje Germana mladšího. Snímek je pozoruhodný formou i sdělením: nerozlišuje již mezi dobrem a zlem, Rusové i Němci jsou oběťmi nesmyslné války, odsouzenými k pomalému umírání.
Stříbrného Alexandra získal italský Dar, kde Michelangelo Frammartino prakticky beze slov vypráví o zániku jedné ze zapadlých vesnic na jihu Kalábrie. Výjimečnou pozici současné argentinské kinematografie potvrdila cena za režii, kterou získala režisérka Celina Murgazová za film Anna a ti druzí, záznam jednoho dne mladé dívky, jež se vydá z Buenos Aires do rodného městečka najít bývalého přítele. Cenu za umělecký přínos si odnesl íránský režisér Alireza Amini za Sněhové vločky, příběh osamělosti a touhy po lidské blízkosti.
Vůbec poprvé se na festivalu představil nově založený Balkánský fond, jenž dal po deseti tisících čtyřem vítězným scénářům z Albánie, Bosny, Turecka a Kypru.