Ester Kočičková (ilustrační foto)

Ester Kočičková (ilustrační foto) | foto: KORZO

RECENZE: Ženitbu v podání Kočičkové by Gogol nepoznal

  • 0
"Mužský jsou jako křečci, jsou na prd, ale stejně je ženská chová," zní poselství představení s názvem Gogol Na stojáka aneb Ženitba, které v pražském Divadle Dobeška nastudovala skupina komiků z pořadu televize HBO Na stojáka.

Ruskou divadelní klasiku od Nikolaje Vasiljeviče Gogola "stojáci" rozcupovali na kousky, aby ji pak mohli zase poskládat – jenže do tvaru, který by autor zřejmě sotva poznal a z něhož by se asi obracel v hrobě.

Z předlohy zbyla pouze kostra příběhu, kterou komici napěchovali svými výstupy. Režisér Peter Serge Butko tvrdil, že jejich cílem bylo vytvořit "Gogola skutečného, opravdového a dnešního".

Ať už se konečně vymáčkne

Scénka tedy střídá scénku, herci pracují s nadsázkou, humor je vystupňovaný ad absurdum, a i když má představení skutečně vtipné momenty, ne vždycky se výstup povede, jak má. Někdy jsou scénky příliš statické nebo dlouhé a divák touží po jediném – ať už se postava proboha konečně vymáčkne.

Role vdavekchtivé staré panny Agatji Tichonovny se skvěle ujala Ester Kočičková, výborná je i Lenka Vychodilová jako její protřelá tetička, Lukáš Pavlásek jako nápadník Podkolesnin (v tomto zpracování se jeho postava jmenuje Gogol) působí, že se tam ocitl omylem a má z toho legraci. Fanoušci "stojákovského" humoru si přijdou na své. Ostatní se moc nepobaví.

Hodnocení MF DNES: 50 %