Skyline

Skyline | foto: Jana Kusalová

RECENZE: Skyline přidali na desku živé nástroje, ale v jádru se nemění

  • 3
Pro svoje živelné koncerty patří pražští Skyline právem mezi tuzemské taneční jedničky. Na alba se jim však klubovou nespoutanost zatím příliš přenést nedařilo. Novinku, kterou pokřtí ve čtvrtek v pražském Lucerna Music Baru, nazvali podle epizody ze seriálu Profesionálové Private Madness, Public Danger.

Proměna zvuku je patrná od začátku, když hned v úvodní You Don't Know Me zaburácí kytary. Novou, divočejší tvář kapely reprezentuje a podporuje i zpěvačka Marka Rybin, která začínala v tvrdě rockových Gaia Mesiah. Se Skyline sice odjela řadu koncertů, ale na albu je to pro ni s kapelou debut.

Její hlas není zdaleka tak éterický a princeznovský, jaký měla její předchůdkyně Jitka Charvátová, dravostí spíš umně doplňuje dvojici raperů Jacoba a Nu C.

"Špinavostí" mohlo být víc

Přestože se pod dohledem producenta Dušana Neuwertha Skyline zbavili diskotékového elektropopového soundu (který se pro ně paradoxně po letech vysmívání právě letos vrátil na vrchol popularity), skladatelský základ jejich hudby se příliš nezměnil. Písničky stále tlačí dopředu především energie a zdatnost všech tří vokalistů.

Skyline - Private Madness, Public Danger (obal alba)Zvukovým obalem se Skyline víc než kdy dřív blíží k nezávislým britským tanečně-rockovým partám, které podobně podlehly kouzlu analogových syntezátorů. Vrcholem desky je v tomhle ohledu písnička Get Out, v níž se skvěle přiblížili evidentním vzorům z Prodigy (anebo současnějším Does It Offend You, Yeah?). Ovšem škoda, že do takové špinavosti nešli Skyline úplně naplno i jinde.

Přestože je to rozhodně jejich nejdotaženější, zvukově nejpestřejší a nejpropracovanější nahrávka, celek tím trpí a zejména v závěru písničky splývají dohromady. I tak je to nejlepší přípravka na koncerty, kterou zatím Skyline natočili.

Skyline: Private Madness, Public Danger
CD, 299 korun
Hodnocení MF DNES: 70 %