Lenka Vagnerová a Pavel Mašek

Lenka Vagnerová a Pavel Mašek | foto: Vojtěch Brtnický

RECENZE: Skupina DOT504 předvedla úchvatný tanec v kůži lovné zvěře

Skupina DOT504 uvedla v pražském divadle Ponec premiéru tanečního představení Mah Hunt. A uvedla ji ve velkém stylu.

Lenka Vágnerová a Pavel Mašek patří k nejoblíbenějším pražským tanečníkům - jsou členy skupiny DOT504, působí v jejích několika úspěšných inscenacích, s nimiž sklízela vavříny i v cizině.
Jsou také choreografové; jejich excentrický taneční duet a vyzařující energie přispívají k úspěchu populárního představení La Putyka Rosti Nováka. Nyní představili novou choreografii Mah Hunt (Lov na můj způsob), vytvořenou ve výtvarné spolupráci s Jakubem Kopeckým.

Základní myšlenkou je vžít se do pocitů lovné zvěře. Představení začíná úchvatnou scénou, kdy se v kouřové mlze objeví postava nesoucí "ulovené tělo". Kontrastně k situaci jsou tanečníci oblečení v "dobovém" spodním prádle, v černých rukavičkách, s klobouky; vypadají jako Casanova nebo Byron zastižení in flagranti.

Strhující taneční pasáž je vrhá jednoho na druhého jako lovené i jako lovící.

Pohybová vynalézavost duetu, riskantní tělesné konfigurace a magické soustředění berou dech. V obludně divadelním závěru přikráčí tanečník na chůdách pro nohy i ruce jako podivná žirafa a je v tvrdém souboji - s momenty něhy, jakou máme pro kopytníky - krocen tanečnicí a nakonec triumfálně osedlán.

Lenka Vágnerová se tak již pevně usazuje v choreografickém sedle (je to její druhá choreografie pro DOT) a i Pavel Mašek se zapřel v choreografických třmenech ve velkém stylu.