RECENZE: Třetí pánská jízda jménem Pařba už mele z posledního

8:17aktualizováno  8:17
Pařba ve Vegas zrodila před čtyřmi lety hit, poté Pařba v Bangkoku trochu nadšení otupila. A Pařba na třetí přichází do kin, jen aby trilogii uzavřela.

Z filmu Pařba na třetí | foto: Warner Bros

Probudili se po flámu v troskách hotelového pokoje, jímž mezi slepicemi procházel tygr. Originální výjev z první Pařby (i když původní název celé série zní Hangover, tedy kocovina) nevymizí z paměti. Z předloňské "dvojky" už se vzpomínky vybavují hůř a závěrečný třetí díl se vykouří z hlavy okamžitě. Nemá jiný důvod než uzavřít původně nezávaznou recesi, která se proměnila ve zlatý důl.

Pařba na třetí

USA, 2013, 100 min, titulky

Režie: Todd Phillips

Hraje: Zach Galifianakis

Hodnocení­: 45%

Pařba na třetí má nevýhodu, že takzvaný nekorektní humor posunul od roku 2009 své hranice o kilometry, pokud ještě vůbec nějaké má, zatímco režisér Todd Phillips se nehnul z místa. Mezi Pařbami stihl jen stejně laděný film Na doraz, opět bláznivou pánskou jízdu založenou na buranském otrapovi v podání Zacha Galifianakise, který se takřka totožným charakterem do třetice "propařil" až k nevybíravým trapasům na pohřbu svého filmového otce. Ještě před ním ho režisér pošle s žirafou v přívěsném vozíku na dálnici mezi nízkými podjezdy, kde nad slunce jasnou pointu připravuje až nesnesitelně dlouze, doslovně a dětinsky.

Bezuzdná série trapasů kalných rán se posunula víc do krimi a do akce, tedy k historkám, jakých jsou plné sklady. Pár zábavných míst od rdoušení kohouta po barvoslepého dyslektika má charakter doplňkových legrácek a ve finále, kdy se kruh uzavírá návratem do Las Vegas, přijde podpásovka v podobě Melissy McCarthy, předvádějící svá veselá kila souběžně s Pařbou v jiné otravné komedii Z cizího krev neteče. Sladké námluvy tlouštíků, navrch citové výlevy kolem dítěte - brr, to zavání zradou. Pařba na třetí prostě mele z posledního. U nás má kupodivu internetové hodnocení výrazně vyšší než ve světě, což taky nepobaví.

Nezvedený přerostlý spratek, jemuž v jedné z mála vtipných scén pozůstalí předhazují výčitky z předem sepsaných taháků, je ještě odpudivějším asociálem než kdy jindy. Nelze už skoro přijmout, že ho kamarádi stále zachraňují a zlákají na další sebevražedný výlet, na kterém mu navíc dělají jen usedlou stafáž tatíkovských sboristů. Hlavně však - v rozporu s tradicí i názvem - se celá první hodina obejde skoro bez humoru a naprosto bez pařby. Hraje se variace na stokrát vyždímané téma, kterak se amatéři zapletou s podsvětím, zde v zastoupení Johna Goodmana.

Jan Svěrák, Tereza Voříšková, Zdeněk Svěrák a Jan Tříska vypustili před...
Na Karlově mostě Jan Tříska vždy děkoval za džob, vzpomíná Jan Svěrák

Poprvé obsadil Jana Třísku do Obecné školy, podruhé do snímku Po strništi bos, který se zároveň stal hercovou poslední filmovou prací. „Škoda, odešel právě...  celý článek