GLOSA: Pink zase lítala jako Čestmír. Nadchla i s menším množstvím hitů

3:34aktualizováno  3:34
Největší hala v zemi zažila jeden z nejnabitějších večerů své historie. Americká zpěvačka Pink jej začala tam, kde posledně na stejném místě končila: U stropu vyprodané O2 areny, kam na ni přišlo téměř osmnáct tisíc lidí. A hlavou dolů, zatímco za nohy si ji vysoko nad pódiem přehazovali tři akrobati.

Koncert Pink, O2 arena Praha, 10.5.2013 | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Koncert, který začal písní Raise Your Glass, byl podle očekávání plný skvělého zpěvu, známých melodií a na jiné popové show nevídaných akrobatických výkonů. Zatímco minulé dvě tuzemské zastávky Pink byly součástí "pouťového" turné k desce Funhouse, to k desce The Truth About Love mělo tentokrát spíše kabaretní ladění. Při přestavbách jej svým hecováním dokonce umocňoval šašek - konferenciér, který naštěstí dřív, než ho začalo být moc, ze scény zdobené velkým srdcem na pochvalně dlouhou dobu zmizel.

Pink: The Truth About Love Tour

Kdy: 10. května 2013

Kde: O2 arena, Praha

Hodnocení­: 80%

Co se týče písní, program koncertu byl oproti minulým zastávkám hodně odlišný. A na řadu těch nejprovařenějších, včetně Get the Party Started nebo Stupid Girls, vůbec nedošlo. Publiku to ale nijak zvlášť nevadilo, protože Pink fanoušky svou bezprostředností i výkonem doslova fyzicky přesvědčila, že jiná diva, která by z halového koncertu uměla udělat takový spektákl, na současné popové scéně zkrátka není. I když notorické melodie jako Just Like a Pill nebo punková Trouble, beztak zazněly, bylo ale přeci jen trochu podprahově zřejmé, že víc hitovek by lidi přimělo ještě k většímu šílení.

I tak toho ale bylo až dost. Tím nejlepším na koncertě Pink bylo - krom nadprůměrné komunikace s publikem - ještě hlubší propojení její hudby s akrobatickými výkony. Zdálo se, že po minulém turné může neuvěřitelně "namakaná" zpěvačka sama sebe v tomto ohledu jen těžko trumfnout a bez momentu překvapení to bude mít o něco těžší. Nicméně v dechberoucím čísle při písni Sober, během níž se zaklesla za paže tanečníků a na ohromné kouli se točila bez jištění vysoko nad podiem a u toho zpívala,  dokázala i to.

Když o pár minut později ta samá zpěvačka přišla v dlouhé, elegantní bílé sukni, sedla za piano a vystřihla jen sama baladu The Great Escape, bylo k neuvěření, že za tak odlišnými polohami stojí stejná osoba. Fanoušci si v těchto momentech mohli všimnout i jedné zajímavé věci - Pink, která se k nám vrátila coby matka, hodně ubrala na dřívější provokativní lascivnosti. Z vyzývavých modelů a rebelství zbylo hlavně zvolání, že je coura, co miluje lásku a scéna písně Slut Like You jako vystřižená ze strip klubu, při níž se nad hlavami diváků rozeskákaly balónky.

Když v přídavku So What Pink ve zvláštním postroji létala nad hlavou přes celou halu a točila u toho kotrmelce, nikdo si už dávno nevzpomněl na její stížnosti, že jí odchází hlas či počáteční problémy se zvukem. Nevadilo, že tentokrát nechávala hodně pěveckých partů na svých vokalistkách. I tak bylo jasné, že právě končí další její koncert, na který bude proč vzpomínat.

Témata: glosa, historie, O2, O2 Arena, Pink

Zpěvačka Petra Janů
Pořád se řeší, zda mám chlapa, tak si na turné jednoho vezu, říká Janů