V nekonečném filmovém vesmíru se některé cesty nikdy neprotnou. Dvě z premiér týdne obíhají po úplně jiných drahách.

Život té druhé

Francie, Lucembursko, Belgie, 2012, 97 min, titulky

Režie: Sylvie Testudová

Hrají: Juliette Binocheová, Mathieu Kassovitz, Aure Atika

Hodnocení­: 55%

Francouzská herečka Sylvie Testudová, známá ze snímků Lurdy či Edith Piaf i z karlovarského festivalu, poprvé sáhla k režii celovečerního filmu. Předlohu vydanou též v češtině napsala novinářka Frédérique Degheltová a hlavní roli má opět žena. Představuje ji Juliette Binocheová, stále přirozeně půvabná, třebaže v úvodu, kdy zosobňuje mladičkou dívku, už ji věk zrazuje. A po deseti letech, když se pokouší znovu získat zpět manželovu lásku, jí ani diblíkovské skotačení příliš nelichotí.

Nicméně oněch deset let zastupuje zajímavou výchozí pozici, protože hrdince zcela vymizí z paměti. Jednoho rána se probudí, poslední, co si vybaví, je první milování a nyní krok za krokem zmatena zjišťuje, že se s dotyčným vzali, mají syna a právě se rozvádějí, protože ona zasvětila život kariéře ve tchánově podniku. Její bloudění ve vlastním životě najde pěkné situace, objeví smrt Michaela Jacksona, zavedení eura či neznámé rodinné auto v garážích, ale bohužel příběh směřuje k sebemrskačské úvaze o promrhané šanci. Paříž poslouží jako kýčovitě romantická kulisa a unylé otázky "Byla jsem dobrý člověk?" původní náladu zkazí.

Machři 2

USA, 2013, 101 min, titulky

Režie: Dennis Dugan

Hrají: Adam Sandler, Salma Hayeková, Chris Rock

Hodnocení­: 30%

Existují však daleko větší hříchy, které mají jednu výhodu: dají se odhadnout hned v prvé minutě. Zatímco Život té druhé si pěstuje alespoň jisté tajemství, Machři 2 již v úvodní scéně, kdy jelen pomočí půl rodiny včetně tatínka v podání Adama Sandlera, jasně nastolí typ humoru. Druhý díl buranské komedie vlastně ani nepředstírá filmařské ambice, představuje v podstatě obhroublý domácký sitkom, v němž dětské plenky obsahují "humus, hovínkovou bombu" nebo skrýš pro dárek k výročí. Nejprve se představí dorost menší, větší, školní i nebezpečně přerostlý, pak hospodyňky lačně se vlnící při pohledu na urostlého trenéra fitness, kterému chtějí "strčit jazyk do krku". A nakonec, zato v míře největší, kamarádi z dětství neboli nynější omšelí tatíci.

Z filmu Machři 2

Z filmu Machři 2

S nimi nastupuje slinění, krkání, pšoukání, hrdá prohlášení "Jedl jsem banán zadkem", zkrátka přehlídka rozšafů z amerických Počátků, kde mají zjevně nadprůměrný výskyt zpocených tlouštíků, sexuálních loudilů a vůbec pochybných, leč družných existencí. Pokud tu někdo předvádí pepřový sprej, nutně si jej nastříká do očí, a když si odskočí ulevit, pak vždy veřejně, přičemž hlasitě tlačí - Tak polez! Film vydá na tři úsměvy a bod za půvab Salmy Hayekové, ale za vstupenku nestojí.

Upoutávka k seriálu Až po uši 2

Všichni se hledají – a občas se najdou v cizí posteli, prozrazuje druhá série komediálního seriálu Jana Hřebejka Až po uši, který nasadí HBO 12. listopadu....  celý článek

Francouzská herečka Danielle Darrieuxová ke konci 30. let