Z filmu Zakázané království

Z filmu Zakázané království | foto: Palace Pictures, Monika Hlaváčová,  MF DNES

RECENZE Zakázané království: V Číně se bojovně létá

• 1
Rozumný divák už si dopřál Allenovu komedii Vicky Cristina Barcelona a zamítl slovenskou nudu Malé oslavy. Co dál? Zbývají ještě dvě novinky kin, obě slušné, ale každá z jiného světa. Jednou z nich je Zakázané království.

Zakázané království zkusilo spojit dvě skupiny publika, ctitele fantasy pro náctileté a ctitele asijských filmů kung-fu. Výsledkem je teenagerovská pohádka o mladé lásce ve staré Číně, pro niž režisér Rob Minkoff získal unikátní duo: poprvé se v témže snímku sešli oba filmoví králové bojových umění, Jet Li a Jackie Chan.

Zakázané království

60 %

USA, Čína, 2008, 105 min.

režie Rob Minkoff

hrají Jet Li, Michael Angarano, Jackie Chan

Kinobox: 69 %

IMDb: 6.5

Aby se do kina hrnuly i školačky, hlavní roli dostal úhledný Michael Angarano coby mladičký otloukánek ze současné Ameriky, jenž se po nezvykle drsném úvodu „propadne“ do jiného času i místa. Díky báji o kouzelné zbrani se octne na dávné čínské půdě, aby jako v každé fantasy bojoval proti zlu, a samozřejmě tu potká krásnou dívku ve zbroji, která přispěje k jeho válečnému i duchovnímu výcviku.

Naštěstí nejen ona. Prvním hrdinovým drezérem se stane Jackie Chan ve vděčné kreaci věčně podroušeného mistra soubojů, jenž mladíka v bitkách používá jako náhradní štít i zbraň; ostatně bezbarvému Angaranovi může pár modřin jen prospět. A druhý cvičitel, Jet Li, se vynoří v roli mlčenlivého mnicha, načež pak už chlapcem při tréninku mlátí o zem oba soupeřící učitelé.

Fanoušci se těší právě na jejich vzájemný vyrovnaný souboj; třeba v opuštěném chrámu si Jackie Chan a Jet Li vyhrají snad s každým klacíkem, jenž jim padne do ruky. Milovníky žánru potěší i bitky mezi oblaky či pohádkový duel s pomocí čar; zato příběh sám neokouzlí.

Však se také Zakázané království nastavuje dlouhými výjevy z báje či zálibným ulpíváním na přírodních kulisách jednotlivých sečí od bambusového lesa přes nekonečnou poušť po rozkvetlý sad. Škoda, že se nepřidalo také více vtipu. Bez něj film aspiruje na padesátiprocentní známku, ale dva mistři, ač je jim dohromady skoro sto let, mu svým létajícím baletem vybojují deset procent navíc.