Justin Bieber v Paříži (31. května 2012)

Justin Bieber v Paříži (31. května 2012) | foto: Profimedia.cz

RECENZE: Justin Bieber odmutoval a začal tvrdě pracovat na kariéře

  • 54
Justinu Bieberovi je osmnáct a vydává třetí desku. Nazval ji Believe a zachytil na ní svoji snahu proměnit se z dětské hvězdy ve skutečnou globální superstar současné populární hudby, ze které si dospělí nedělají šoufky.

Přestože hlas se kanadskému zpěvákovi usazuje níž a níž a repertoár rozptyluje k různým posluchačům, z výsledku je zřejmé, že toho má na cestě ještě pořád dost před sebou.

Zpívající Rakeťák

Ušklíbat se nad Bieberem a jeho hudbou, protože je cucák a cukrouš pro holky, je sice svůdné, ale taky dost laciné. Nezpochybnitelně se totiž stal v uplynulých letech popovým hlasem dorůstající nebo čerstvě dorostlé generace.

A teď začíná být jeho tvorba zajímavá, protože řeší problém, ze kterého se dokázal snad nejlépe vykroutit jeho jmenovec Timberlake: jak se z hezouna, kterého obdivují hlavně čtrnáctky, stát respektovaným zpěvákem. Ne náhodou je jako spoluautor podepsaný pod dvanácti z třinácti písniček, jež na novinku nahrál.

Na desce Believe "odmutovaný" Bieber i tak zatím výrazem jen lavíruje mezi mužem a puberťákem, který se nestydí přirovnat sám sebe k Buzzovi Rakeťákovi. V některých písničkách (Be Alright) podává svůj doposud nejlepší pěvecký výkon, jinde (Take You) zní tak unaveně a znuděně, že by zasloužil rovnou vypnout.

Za pozornost stojí i několik momentů, ve kterých odkazuje k Michaelu Jacksonovi. Ať už to dělá vědomě jako v singlu Die In Your Arms, který přímo sampluje písničku We’ve Got a Good Thing Going, anebo nepřiznaně v refrénu skladby Catching Feelings, kde dokonce nechybějí ani typické jacksonovské zvonky.

Hodně široký záběr

Přestože sám sebe stále hledá, Bieberovi se povedlo to, s čím neúspěšně bojuje řada jeho kolegů: připravit nahrávku, která v rámci středního proudu uspokojí celé spektrum posluchačů. V úvodní písni All Around The World s hostujícím Ludacrisem se zdá, že se Bieber nechá unést už poněkud unavující eurodiskotékovou vlnou, která pohřbívá celý americký kontinent. V dalších písničkách však zvládá zpívat i bez efektů na hlase, a dokonce i jemně rapuje. Samozřejmě nemůže chybět ani módní dubstep. Přes všechny námitky se rozhodně nedá tvrdit, že by nudil stereotypní šablonou.

Album Believe sice není pro populární hudbu žádný přelomový zázrak, ale lze je brát jako zprávu o tom, že se Justin Bieber nenechává unést slávou a na své kariéře nadále velmi tvrdě pracuje. A nebojí se k tomu použít rádiové hity. Uvidíme, zda do budoucna přestanou být jen krátkého doletu.

Justin Bieber - Believe
CD, 399 korun
Hodnocení MF DNES: 60 %